Inlägg från: jagäraf |Visa alla inlägg
  • jagäraf

Ni som kör minibuss...

Laura03 skrev 2011-05-15 05:21:05 följande:
    För mig är inte vw sharan eller Crystler Grand Voyager någon minibuss. De har inget bagage och har tryckt ihop så många säten som möjligt i en lite större bil.
    Själv kör vi en Renault trafic just nu. Bagaget är enormt. Behöver inte fälla barnvagnen. Vi har plats för nio personer och vi är sju i familjen. Helnöjd!!!.

Vi har haft MB vito innan med 6 säten i, men de rostar nått enormt, Crystler Grand voyagern var för liten för tog vi med vagnen fanns det inget packutrymme kvar och man fick packa vid fötterna. Väldigt irriterande.
    Där har du fel ang Chrysler Voyager för det beror på vilken modell man väljer. Vi har en Grand Chrysler Voyager och den har ganska stor bagageutrymme (till skillnad mot den mindre modellen som i princip inte har något alls). Vår är gammal, en 95:a, vilket innebär att den har den äldre, mycket finare inredningen. Stora mjuka kaptensstola, 4 st, och så en tresitsig soffa. Vi är visserligen bara 6 pers i familjen men den funkade jättebra när barnen var små. Även plats för våra vovvar.
  • jagäraf

Laura03, jo vi har också packat inne i bilen ibland men håll med om att den ändå har förhållandevis stort bagageutrymme om man jämför med vanliga Voyager, Sharan osv. Hundarna har vi haft inne i bilen men där inne är det ju nästan som ett dansgolv så det har inte gjort något. Dessutom gillar jag vanliga bilkänslan i Chryslern, när man kommer upp i folkabussklassen så blir det mer buss s a s. Men naturligtvis ska man köpa bil anpassad efter ens egna behov!

• jagäraf
    Laura03 skrev 2011-05-19 14:31:54 följande:
    Jag af

Då måste du ha någon annan bil än Crystler Grand Voyager för något dansgolv eller stort bagageutrymme är det inte. En hel kass bil i mina ögon.

Till alla andra i denna tråd.
    Vi ska ha kvar vår Renault Trafic tills alla 25 barnbarnen kommer. Då får vi byta till en linjebuss.
    Min är den äldre modellen som var mycket lyxigare än de som kom 1996.
Svar på tråden Ni som kör minibuss...