Badkars skötbord nån som har ett sånt ?
Badkars skötbord nån som har ett sånt ? Hur tycker ni att det funkar ? Är det lätt att ta bort det när man tex ska duscha eller bada ? Vill veta fördelar och nackdelar .
Badkars skötbord nån som har ett sånt ? Hur tycker ni att det funkar ? Är det lätt att ta bort det när man tex ska duscha eller bada ? Vill veta fördelar och nackdelar .
Vi hade sånt i vår lägenhet, o det funkade toppen! Tvättbjörnen tror jag de hette. Lätt att ta bort när vi skulle använda badkaret.
Det blev lite rangligt när lillen rörde mkt på sig, enda nackdelen tycker jag!
Vi köpte först tvättbjörnes uppfällbara skötbord (med svart bädd) för badkar och det verkade superpraktiskt men när vi monterat ihop hela bordet så upptäckte vi att det var skevt så vi lämnade tillbaka det och fick ett nytt, dessvärre var det även fel på det bordet (borrhålen var i olika höjd på vadera sida) så då fick vi nog och åkte tillbaka till butiken och fick igen pengarna. Eftersom vi verkligen fallit för den uppfällbara lösningen, så letade vi som dårar efter något liknande och kontaktade även tillverkaren utav tvättbjörnes bord, men vi varken hittade ett snarlik bord eller fick något vettigt ur tillverkaren (som inte var intresserad utav att komma på en lösning) så till slut så bestämde vi oss för det näst bästa och köpte ett fast skötbord för badkar (babyproffsens egna i silver med vit bädd samt korg och hylla undertill) och nu när det väl står på plats så är vi mer än nöjda med det.
För att slippa få bordet nerduschat så har vi häktat av halva duschdraperiet från stången och fäst en sugproppskrok (från ica) längst upp på väggen och häktat i öljetten längst ut på draperiet så att duschdraperiet går som ett L i badkaret, utrymmet som blev över att duscha på är längre än vad badkaret är brett, så man får gott och väl plats och skötbordet och alla tillbehör under blir inte det minsta blött. Den enda nackdelen med ett sådant bord är att när man ska bada så får man lyfta av det och ställa det på golvet, men så ofta badar inte vi att vi tycker att det är ett problem.
Så mitt tips är att köpa ett fast skötbord för badkar, då dem är stadigare än den uppfällbara lösningen, samt finns med förvaring undertill och så är den lösningen även lite billigare och det finns fler märken att välja mellan. Jag tror vårt bord kostade mellan 900 och 1000 kr och beg. värdet är rätt ok.
vi har ett tvättbjörne smart - nu har vi inte börjat använda det än ( för bebisen kommer i juli) jag tycker det verkar smart när barnet är litet, men det känns lite instabilt, så när vår baby blir lite större och börjar röra på sig kommer jag nog inte att använda det, utan istället lägga en skötbädd på golvet bara - men det kan vara bra i början att inte behöva vara nere på golvet (jobbigt om man är nyförlöst.....)
Vi har en gammal variant, en låg som inte har några hyllor under eller över. Helt enkelt en bädd..den är toppenbra.
Stabil och mycket lätt att ta bort och sätta tillbaka. Skulle kolla på blocket om det säljs några, för jag tycker att de nya som säljs nu i affärer är väldigt ostabila, och klumpiga..
Tack för era svar !
Så här ser bordet jag nämde ovan ut, och det är stabilt genom att benen lutar men om jag inte minns fel är viktgränsen 13 kg så större barn bör inte bytas på det!
Vi har laggt en uppblåsbar bädd från ikea uppepå, vilket inte behövs då det är en dyna i den undertill, men vi har nyfikna katter, så vi har gjort så för att förhindra att det ska bli märken i den bädden som hör till skötbordet (allt för att bevara andrahandsvärdet). Vad som inte syns i bilden är att man även får med en högerhängd korg till bordet.