Åka tåg ensamma till Stockholm
Mitt ex har sina barn ca. 2 ggr om året, han valde att flytta 35 mil från sina söner för 5 år sedan.
han har tidigare kommit för att hämta dem då han har familj som bor på samma ort som pojkarna och då passat på att hälsa på dem såklart men nu vill han tydligen att pojarna som är 7 år och 8 år ska åka tåg ensamma ända till Stockholm från Karlstad och det har de aldrig gjort förut, samt att han inte kunde ta det med mej utan frågar vår 8 åring om det går bra, självklart svarar han ja för han vet ju inte ens vad det innebär. Jag sa till pappan senare at om de ska lära sej åka själva så måste de ha sällskap av någon vuxen några ggr innan de åker själva.
Han anmälde mej då till soc och sa att jag inte låter honom träffa barnen, trots att jag flera veckor innan smsat honom och frågat vilka veckor han ville ha pojkarna i sommar så jag kunde skicka in fritidschemat men fick inget svar från honom och då smsade jag hans nya fru och när inte hon svarat på 2 dagar skrev jag att det vore bra att få veta om de fick mina sms, då skickade hon 2 blanka sms, jättemogen av någon som närmar sej 50, för några dagar sedan nekade han till att de fått sms av mej och det har med hänt förut.
Han har alltid hållit på såhär och jag vet snart inte vad jag ska göra!!!
Är det jag som krånglar för att jag inte sätter mina söner på tåget? tycker soc att jag inte sammarbetar när man ser till barnens trygghet?