• Här och nu

Du ska få en granne med utv.störning; vad gör du?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 09:16
    Det glädjer mig att nästan alla tycker frågan är märklig.Var glada att ni inte känner nån av dem som skulle protestera.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du ska få en granne med utv.störning; vad gör du?
  • Här och nu

Det som ser ut som alternativ är endast en kommentar.

• Amazina

Varför skulle man klaga alls? Har gärna en utvecklingsstörd som granne! Tror inte de nödvändigtvis stör mer och det vore nyttigt för mina barn att lära känna en person som är annorlunda än dem de träffar varje dag på dagis!

• Amazina
    Amazina skrev 2011-05-15 08:17:14 följande:
    Varför skulle man klaga alls? Har gärna en utvecklingsstörd som granne! Tror inte de nödvändigtvis stör mer och det vore nyttigt för mina barn att lära känna en person som är annorlunda än dem de träffar varje dag på dagis!
    M a o. alt 1 även om jag kanske inte har tid/lust att hjälpa till så där supermycket...
  • Här och nu
    Amazina skrev 2011-05-15 08:17:14 följande:
    Låter väldigt klokt, men jag vet att det finns de som skulle ogilla det. Därav tråden o så har jag en släkting med utv.störning som bor i vanlig lägenhet.
  • Här och nu
    Amazina skrev 2011-05-15 08:18:30 följande:
    M a o. alt 1 även om jag kanske inte har tid/lust att hjälpa till så där supermycket...
    Det var bra ett litet tillägg. Förstår tanken. Kan ju va så enkelt att svara frågan om vilken veckodag det är.
  • Emmelié89

Jag ser absolut inget fel med att denne bor i vanlig lägenhet, har myndigheterna ansett personen kompetent nog till att inte bo i nån form av gruppboende eller hem så klarar personen säkert det utan att jag får något ont, skulle dessutom gissa att det finns andra kategorier i samhället som kan störa mig mer(festande ungdomar, hundar som ylar m.m). Kan berätta att jag jobbar på ett boende där vi har fem indiider med olika utvecklingsstörningar o dom har en trappuppgång i ett helt vanligt område,funkar hur fint somhelst o ingen som klagat:D

• Här och nu
    Emmelié89 skrev 2011-05-15 08:24:43 följande:
    Jag ser absolut inget fel med att denne bor i vanlig lägenhet, har myndigheterna ansett personen kompetent nog till att inte bo i nån form av gruppboende eller hem så klarar personen säkert det utan att jag får något ont, skulle dessutom gissa att det finns andra kategorier i samhället som kan störa mig mer(festande ungdomar, hundar som ylar m.m). Kan berätta att jag jobbar på ett boende där vi har fem indiider med olika utvecklingsstörningar o dom har en trappuppgång i ett helt vanligt område,funkar hur fint somhelst o ingen som klagat:D
    Vet också att vissa kommuner placerar utv.störda så o har inte hört nåt negativt. Min kompis delar trappuppgång med ett sådant par o tycker att det är trevligt att de pratar lite när de ses, vilket många sk. vanliga svenskar inte gör.
  • alvaereva

Jag skulle nog inte ens reflektera över vad jag tyckte. Det är väl en granne som vem som helst som jag skulle välkomna och vara trevlig mot. Hjälpa till med enkla saker är en självklarhet. Hjälper ofta mina grannar genom att skotta, sopa, städa gården osv. Jag har mest gamlingar som grannar så det har blivit så eftersom de själva inte kan göra det.

Jag förstår inte ens varför man inte skulle vilja ha en utv.störd person till granne? Vad kan vara så hemskt med det? 

• Här och nu

Nu har vissa röstat protestera eller flytta. Det kan ni väl va modiga nog att motivera?

Svar på tråden Du ska få en granne med utv.störning; vad gör du?