• plommonstoppet

måste man verkligen vara sminkad för att vara snygg??

Jaa??

Jag är den typen som aaaaaldrig använder smink.

Knappt när jag ska gå på galej ens.

Och ska jag prångt ha smink har jag som hastigast på lite masccara.

Defineras man som snygg pga smink?

Finns det fler som anser att naturligt är vackrast?

Jag har aldrig riktigt förstått hur folk ORKAR sminka sej varje dag.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden måste man verkligen vara sminkad för att vara snygg??
  • La Lola

Nä, verkligen inte.

Många som sminkar sig ser förjävliga ut.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kya

nej självklart inte. däremot kan en bra sminkning förhöja det som redan är vackert.

F och L, mina stjärnor :)
  • Cornellia

Beror helt på personen, och hur mycket smink

Jag som har flammig hy och ljusa ögonfransar ser helt klart bättre ut när jag gjort färgen i ansiktet mer jämn och kletat på lite mascara. Andra ser förjävliga ut med smink.

Men jag orkar sällan fixa mig ändå, mitt livsmål är inte att vara snygg.

BF 1/9 2011
  • Callistrate

Nej, det måste man verkligen inte!
    Däremot tycker jag generellt att man blir snyggARE med smink (förutsatt att man vet vad man sysslar med) Själv har jag halvkass hy, mörka ringar under ögonen samt fransar och bryn som knappt syns utan smink...  Så jo, jag är snyggare med smink. Men inte ful utan!

• lövet2

Nej. Vissa blir snyggare med smink och vissa blir snyggare utan. Det där är individuellt.

• MiScHoOo

Det är klart man ska ha smink. Nu har jag inte alltid smink, men om jag ska se snygg ut. Då ska min dyra sminksats och mina häst- och gethårs sminkborstar fram. Är man bland fina/snygga människor och man har ett blekt ansikte eller trött ansikte. Så döljer sminket jätte bra och då ser man snyggare än vad man var innan eller till och med fräschare

• Fluffskalle

Nej då. Men jag själv ser bättre ut med lite smink, eftersom jag har bra drag men är lite "färglös" och blek i övrigt också. En del behöver inte smink och ser bättre ut utan. Ser själv vackrast ut med sparsamt med smink, men ibland brer jag på för att jag vill ha en särskild look eller för att det är kul.

• MiScHoOo
    lövet2 skrev 2011-05-15 14:29:35 följande:
    Nej. Vissa blir snyggare med smink och vissa blir snyggare utan. Det där är individuellt.
    Tro mig alla blir snygga, men konsten är hur man fixar sminket. Billigt märke med dålig kvalitet gör ingen snyggare. Har ni inte sett kändisar utan smink, till och med är dem fula utan. Varför finns det folk som har det som yrke?
  • MiScHoOo
    MiScHoOo skrev 2011-05-15 14:54:24 följande:
    Tro mig alla blir snygga, men konsten är hur man fixar sminket. Billigt märke med dålig kvalitet gör ingen snyggare. Har ni inte sett kändisar utan smink, till och med är dem fula utan. Varför finns det folk som har det som yrke?
    jag menar sminkös (yrke)
  • Fru U

Smink är till för att förhöja skönheten, naturligt är fint (även om jag själv trivs bäst med smink)

har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
Svar på tråden måste man verkligen vara sminkad för att vara snygg??