• Anonym

Hur får man jobb på ICA? Drömjobb

Det låter kanske konstigt, men mitt drömjobb är i matbutik. ICA, mina favoritaffärer Ända sedan jag var liten har jag älskat matbutiker. Kan strosa runt i timmar. Älskar vår veckohandling osv...

Har skickat in cv:n, ringt men nej... Hur göör man?

• Svar på tråden Hur får man jobb på ICA? Drömjobb
  • MattiasFru

Tråkigt nog är det mycket kontaker idag, annars var där på praktik och visa vad du går för så dom behåller dig, det kan vara ett sätt att få in foten så att säga

• Anonym
    MattiasFru skrev 2011-05-15 21:11:29 följande:
    Tråkigt nog är det mycket kontaker idag, annars var där på praktik och visa vad du går för så dom behåller dig, det kan vara ett sätt att få in foten så att säga
    Hur får man praktikplats då? Arbetsförmedlingen?
  • Toppen9

Sommarjobba/praktisera där (brukar vara lättare att få sån plats) och då när du har fått in en fot så ger du järnet och visar att du kan göra ett kanonjobb så att de vill ha dig kvar

• katalysator

Har du testat att berätta precis det där när du ringer? Drömmer Det är nog inte varje dag de träffar på folk som verkligen drömmer om jobbet, och inte bara vill ha ett jobb vilket som helst.

• Anonym (Reklam)

Du vet att det inte är som på Ica-reklamen va? ;)

Skämt åsido. Gå till butikerna, se lite käck ut och fråga efter platschefen. Fråga om de behöver någon. Lämna cv:n personligen. 

• Anonym

Får satsa på sommarjobb nästa år om jag inte fått något innan dess, fick barn nu i mars n'mligen

Jag vill skicka ett riktigt vasst CV egentligen, där jag besrkiver just detta men inte riktigt fått till det. Är nämligen bättre på att skriva än att prata

• Anonym
    MickeN1973 skrev 2011-05-15 21:20:18 följande:
    Vad har du för utbildning?

De som läser handel i gymnasiet har ju möjlighet at praktisera i butiker.

Annars finns det bemanningsföretag som har hand om butikerer

www.storesupport.nu/
    Tyvärr läste jag inte handel. Ska kika på hemsidan, tack
  • Anonym (hehe)

Hehe du skulle passa perfekt med min pojkvän, han älskar mataffärer. Han är där varje dag, riktigt drygt att gå och handla med han :P haha

Lite ot men var tvungen! Tycker du ska gå personligen dit och höra iaf :) Lycka till!

• Anonym
    Anonym (hehe) skrev 2011-05-15 21:29:33 följande:
    Hehe du skulle passa perfekt med min pojkvän, han älskar mataffärer. Han är där varje dag, riktigt drygt att gå och handla med han :P haha

Lite ot men var tvungen! Tycker du ska gå personligen dit och höra iaf :) Lycka till!
    Hade blivit dyrt om vi var tillsammans
Svar på tråden Hur får man jobb på ICA? Drömjobb