• MoaW

Magbilder till tråden "Januaribebis 2012"

På mig syns det inte alls så mycket än (första barnet). Känner knappt av graviditeten alls (dumt o klaga!). Var på ultraljud 12+0 och fick se att det faktiskt var en liten bebis där inne med huvud, två armar, två ben och ett bultande hjärta :)
  • MoaW
    Prinzessan skrev 2011-06-23 20:03:47 följande:
    Jag har inte gått upp någe i vikt å är snart i vecka 13. På mej syns det en del. För att jag är så smal annars. Men din mage växer nog på sej ska du se :) Fick du själv säga till om att du ville ha ett ultraljud? Vill så gärna göra ett :)
    Det är ju faktiskt rätt skönt att inte ha en stor mage, kan fortfarande ha mina vanliga kläder. Rätt kul bara att alla ser så olika ut trots samma vecka :)

Det enda som "ingår" så att säga (dvs som du inte behöver betala för) är rutinultraljudet i ca vecka 18. Om det inte finns särskilda skäl typ blödning, att man har en sjukdom osv får man betala utraljud själv. Jag bokade (och betalade 600 kr) själv ultraljudet hos en privat barnmorska när jag var i vecka 12. Har inte haft några blödningar eller liknande den här gången. Anledningen till att jag ville göra ett var att min förra graviditet slutade med MF och eftersom jag mår så himla bra ville jag se bebisen för att förstå att jag faktiskt är gravid.

Vad är anledningen till att du vill göra ett ultraljud?
  • MoaW

15+3. På mig syns det inte alls särskilt mycket... Pappa tyckte jag mer såg "tonårsknubbig" ut :) Kanske är annorlunda om man är lite längre? Jag är 1.76, finns ju lite mer plats då kan jag tänka mig.

• MoaW

Lägger man bilderna bredvid varandra så kan man se att det händer något. Sakta men säkert! :)

Känns som att rumpan försvinner!  

Svar på tråden Magbilder till tråden "Januaribebis 2012"