Inlägg från: stjierna |Visa alla inlägg
  • stjierna

Magbilder till tråden "Januaribebis 2012"

Ni har så fina magar, allihop!

Jag har följt denna tråden ett tag nu, och ska också har bebis (om allt går bra) i januari - men jämfört med er ser jag ut som ett berg så jag har inte vågat ta mod till mig att lägga upp magbild ännu ;) går in i v 8 idag och ser ut som en blandning av höggravid och smällfet - toppen! ;) 

• stjierna

Ja, här har ni då min "lilla" mage... förstår ni att jag känner mig stor när jag bara var aningens större i VECKA TRETTIOETT med sonen?!?! ;)
    bilderna är tagna i samma spegel, i samma rum, i samma tröja med nästan två års mellanrum,, 
  • stjierna
    Millenia skrev 2011-06-07 16:35:08 följande:
    Jättefin mage!!!!
    Jag blir så avundsjuk! Jag vill också att min ska vara rund och fin!
    Men du ska inte känna dig smällfet, för det är fint att vara gravid!
    Och de kan ju vara så att du växer fort nu men att det avstannar lite sen?
    jag känner mig smällfet för att det känns "stort" för att bara vara i v 8... vi hade inte tänkt berätta för någon på lääääänge, men det inser jag ju att det kan vi glömma - folk har ju ögon!
    som sagt, med sonen fick jag mage i v 23 typ, och sen blev den inte speciellt stor. jag visste att vid andra barnet så kommer magen snabbare (oftast) men såhär snabbt var jag inte direkt beredd på :P  
  • stjierna

och när jag tänker efter så är ju det där inte ens en bebismage - det är en svullen tarmmage. herregud. haha.

• stjierna
    Millenia skrev 2011-06-07 16:40:46 följande:
    Nej det är väl inte så smidigt om man vill vänta med att berätta :P
    Jag ville också vänta... Men folk ser lite konstigt på mig, och dom i skolan har redan börjat fråga :P
    Tur det är sommarlov snart ;)
    ja, som sagt, det är inte lätt att dölja längre direkt :P folk tittar både en och två gånger men vågar inte riktigt fråga... jag hade gärna väntat med att berätta till vecka 18 efter RUL eller liknande, men det kan jag nog glömma :P

sambon började undra om det kanske finns två därinne... 
  • stjierna

ni har så fina magar, allihop!! :)

här har svullnaden gått tillbaka rejält och jag är tillbaka på normalstor mage - SKÖNT! ;) jag har ju lite hull från start så jag hoppas det kan dölja magen ännu några veckor... ;) 

• stjierna

här har vi en uppdatering på min "lilla" mage. jag kom hem till svärmor i dessa kläderna häromdagen, men hon anade igenting - hon frågade hur mycket snaps och öl jag önskade mig på midsommar.. hmmm.. är det bara jag som tycker att jag ser gravid ut?

på viktfrågan har jag gått ner 3 kg, men jag har ca 15 kilos övervikt så jag har lite att ta av, om vi säger så, så bebis dör nog inte av nåra kilon mindre på mig :P hur mår ni andra? ta i trä, men det VERKAR som att mitt illamående är på väg bort!! jag håller alla tummar jag har!

• stjierna
    Millenia skrev 2011-06-17 16:16:55 följande:
    Jo nog ser man att det är en lite kula :) Jag har väldigt svårt att dölja det...

Här är symptomen nästan borta... Mina bröst gör inte ont längre, och illamåendet är i stort sett borta...
    Det är ibland när man går förbi soprummet eller känner kompostlukt som man kan bli lite spyfärdig:P
    Men oftast går det bra :)
    Jag blev nästan orolig när alla symptom börjdae försvinna... Man var nästan rädd när man inte kände sig "gravid" längre... men vad vet jag?:P
    Det är mitt första barn så jag visste inte vad som var normalt, men de skulle tydligen vara normalt :)
    Här är likadant, jag har liiiite ont i bröstvårtorna (framförallt när jag skakar sonens vällingflaska, haha), och illamåendet har jag inte känt på några dagar. Däremot har jag fortfarande ingen matlust, och framför allt inte på varm mat!! lukter däremot känner jag från mils avstånd och oftast luktar dom riktigt äckligt... igår kväll när jag lagt mig blev jag döödligt sugen på fiskpinnar, i vanliga fall är jag en sådan som hatar fiskpinnar och tycker att det bara är skräp som ingen kropp bör ha i sig :P men ja... nu helt plötsligt vill jag äta högar av det...

enligt mvc är allting normalt när man är gravid, så du kan vara lugn :P förra graviditeten kände jag inte av alls förens jag kände sparkar i v 20 - det var heeelt normalt. (tyckte inte jag då!! ;)) 
  • stjierna

Happiness89: jag tar foton nära i en helkroppsspegel. Beroende på hur man står vinklad så ser magen olika stor ut - testa dig fram! :)

• stjierna

Jag gick in i vecka 12 igår, men håller mig lite lugn med magbild eftersom jag inte tycker att min mage ändrat storlek nämnvärt ;)

• stjierna

Här kommer en bild på "lilla" mig i vecka 14+0 - ÄNTLIGEN har jag nått den "magiska" gränsen!! :D
    Min mage ser så konstig ut i jämförelse med förra grav, denna gången ser den ut som att den är tillplattad längst fram, förra gången var den superspetsig. Känns konstigt o ha en mage som liksom ser intryckt ut :´) 
  • stjierna
    stjierna skrev 2011-07-17 19:44:47 följande:

Här kommer en bild på "lilla" mig i vecka 14+0 - ÄNTLIGEN har jag nått den "magiska" gränsen!! :D
    Min mage ser så konstig ut i jämförelse med förra grav, denna gången ser den ut som att den är tillplattad längst fram, förra gången var den superspetsig. Känns konstigt o ha en mage som liksom ser intryckt ut :´) 
    Ojoj, jag menar såklart 13+0, haha. vecka 14 juu. snurrigt nu för tiden med alla saker :´)
  • stjierna
    LillaEko skrev 2011-07-19 07:51:43 följande:
    Vilka fina magar ni alla börjar få. Så spännande.

Här är min, idag, v 16 (15+4)

Hur känns det för er andra när ni sitter? Är den fortfarande rund och go eller blir det som en "fettvalk" som hänger över kanten?

min är något mellanting av rund o go och en fettvalk när jag sitter ;) typ en fettvalk runt om som är rund o go längst fram? men jag har 15 kg för mkt från början så det förvånar mig inte att det ibland känns mer fettvalkigt än bebismageaktigt ;)
  • stjierna

Magen på morgonen vecka v. 17 (16+2) :)
    Jag har fortfarande inte gått upp något i vikt, men jag tror att jag smalnat av (att bebisen tagit av mitt överflöd) istället, för jag har fått kommentarer om att jag ser smalare ut, och jag tycker också att jag märker det på mina ben o i mitt ansikte.. Tack, bebis ;)
    Vi var på RUL igår, men bebisen var för liten för att mäta enligt 18-veckorsmätning, så vi ska tillbaka igen om 3 veckor. Jag tror det är en tjej, jag försökte titta så mycket jag kunde, men kunde inte se någon snopp nån gång - med sonen var det UPPENBART att det var en kille! Vi får se den 30e - då ska vi kolla könet också :P

• stjierna

Haha, ja det känns verkligen som mååånga pojkar nu! ;) jag ska på RUL på tisdag o återkommer då med vad det är i min mage :)

• stjierna
    Nennii skrev 2011-08-30 11:36:48 följande:
    Var på RUL igår. Allting såg jättebra och dom var 75% säkra på att det är en liten tös som man väntar. Är beräknad till den 27/1. Längtar verkligen efter henne nu. Dock fick inga bra bilder då hon gömde sig en massa men lägger upp en tuff bild som vi fick.

Hon tittar tittar upp och det ser även ut som om hon ler lite grann Glad
    Vilken rolig bild att ha på er lilla bebis! :D
  • stjierna

Här är en bild på vår lilla tös i v 19+2 (idag). Allt såg toppen ut och hon sa att även om hon inte fick säga till 100% vad det var för kön så var det "en solklar flicka".. :D Nytt BF, 21a januari. 2 dagar bakåt mot vad jag räknat från ÄL, så inte helt off ;)
Svar på tråden Magbilder till tråden "Januaribebis 2012"