Inlägg från: Millenia |Visa alla inlägg
  • Millenia

Magbilder till tråden "Januaribebis 2012"

chreb skrev 2011-06-17 11:32:04 följande:
    Får se om jag vågar lägga in bild snart =) syns inte riktigt så mycket än ser bara tjock ut. 2kg har jag gått upp!
    Jag tycker jag också bara ser tjock ut... Får hoppas man får en riktig bebismage snart nog!
  • Millenia
    Lindax1988 skrev 2011-06-17 15:17:28 följande:
    haha jag med...jag har gått upp 4 kg så när jag var på mitt inskrivningsbesök igår så vägde och mätte bm mig och sedan räknade hon ut mitt bmi och sa att jag var överviktigt!!
    Men det e ju meningen..man blir ju inte lixom lättare när man är gravid och måste äta för att må bra!
    Tyckte att det var taskigt av henne att säga så...då får man ju nästan dåligt samvete när man ska äta ngt....
    Vet exakt va du menar... Min BM sa att när överviktiga blev gravida så ville dom ju helst inte att man skulle gå upp mer än typ 7 kg sammanlagt eller nått...
    Jag fick jättedåligt samvete och kändes som att "Nu får man ju nästan sluta äta"
    Men bara att göra de bästa man kan antar jag :)
  • Millenia
    stjierna skrev 2011-06-17 16:08:35 följande:
    här har vi en uppdatering på min "lilla" mage. jag kom hem till svärmor i dessa kläderna häromdagen, men hon anade igenting - hon frågade hur mycket snaps och öl jag önskade mig på midsommar.. hmmm.. är det bara jag som tycker att jag ser gravid ut?

på viktfrågan har jag gått ner 3 kg, men jag har ca 15 kilos övervikt så jag har lite att ta av, om vi säger så, så bebis dör nog inte av nåra kilon mindre på mig :P hur mår ni andra? ta i trä, men det VERKAR som att mitt illamående är på väg bort!! jag håller alla tummar jag har!

Jo nog ser man att det är en lite kula :) Jag har väldigt svårt att dölja det...

Här är symptomen nästan borta... Mina bröst gör inte ont längre, och illamåendet är i stort sett borta...
    Det är ibland när man går förbi soprummet eller känner kompostlukt som man kan bli lite spyfärdig:P
    Men oftast går det bra :)
    Jag blev nästan orolig när alla symptom börjdae försvinna... Man var nästan rädd när man inte kände sig "gravid" längre... men vad vet jag?:P
    Det är mitt första barn så jag visste inte vad som var normalt, men de skulle tydligen vara normalt :)
  • Millenia
    stjierna skrev 2011-06-17 16:23:15 följande:
    Här är likadant, jag har liiiite ont i bröstvårtorna (framförallt när jag skakar sonens vällingflaska, haha), och illamåendet har jag inte känt på några dagar. Däremot har jag fortfarande ingen matlust, och framför allt inte på varm mat!! lukter däremot känner jag från mils avstånd och oftast luktar dom riktigt äckligt... igår kväll när jag lagt mig blev jag döödligt sugen på fiskpinnar, i vanliga fall är jag en sådan som hatar fiskpinnar och tycker att det bara är skräp som ingen kropp bör ha i sig :P men ja... nu helt plötsligt vill jag äta högar av det...

enligt mvc är allting normalt när man är gravid, så du kan vara lugn :P förra graviditeten kände jag inte av alls förens jag kände sparkar i v 20 - det var heeelt normalt. (tyckte inte jag då!! ;)) 
    Åh jag längtar verkligen tills jag kan börja känna sparkar! Är dock bara i v 10 så det dröjer nog lika lång tid till :P
    Men men... Tiden går så sjukt fort! Känns som det var igår man plussade, trots att det var över en månad sen!

Jag var inne i affären igår och när jag gick igenom grönsakerna höll jag på att kräkas...
    Det är så drygt att man inte kan känna vissa lukter... Och såklart känner man allt mycket starkare!
    Jag blev sjukt sugen på Digistive kex igår! Det har jag inte ätit på flera år! Tycker det är otroligt att man kan bli sugen på saker man inte ätit på hur länge som helst!
    Men fiskpinnar... Usch... Det är inte direkt min favoritmat... Gillar inte så mycket fisk :P
    Men tur att det är normalt, har läst i massa trådar här att för vissa försvinner symptomen redan i v 6-7.
    Så jag kan nog vara lugn!
    Men vill gärna ha UL! Så drygt att man måste vänta så länge!
  • Millenia
    ljuva liv skrev 2011-07-08 11:35:17 följande:

v.13 (12+2)

Lägger väl till dagens bild... Millennia; vi är på exakt samma dag på våra biler! :D
    Jag vill också ha lite mage! 

Jo men de har du väl? En lite bula ser jag iallafall!
    Jag hade lute hull innan, så vet inte om det är så värst mycke bebismage än :P
    Känns mer som man bara ser tjock ut :P
Svar på tråden Magbilder till tråden "Januaribebis 2012"