stjierna skrev 2011-06-17 16:23:15 följande:
Här är likadant, jag har liiiite ont i bröstvårtorna (framförallt när jag skakar sonens vällingflaska, haha), och illamåendet har jag inte känt på några dagar. Däremot har jag fortfarande ingen matlust, och framför allt inte på varm mat!! lukter däremot känner jag från mils avstånd och oftast luktar dom riktigt äckligt... igår kväll när jag lagt mig blev jag döödligt sugen på fiskpinnar, i vanliga fall är jag en sådan som hatar fiskpinnar och tycker att det bara är skräp som ingen kropp bör ha i sig :P men ja... nu helt plötsligt vill jag äta högar av det...
enligt mvc är allting normalt när man är gravid, så du kan vara lugn :P förra graviditeten kände jag inte av alls förens jag kände sparkar i v 20 - det var heeelt normalt. (tyckte inte jag då!! ;))
Åh jag längtar verkligen tills jag kan börja känna sparkar! Är dock bara i v 10 så det dröjer nog lika lång tid till :P
Men men... Tiden går så sjukt fort! Känns som det var igår man plussade, trots att det var över en månad sen!
Jag var inne i affären igår och när jag gick igenom grönsakerna höll jag på att kräkas...
Det är så drygt att man inte kan känna vissa lukter... Och såklart känner man allt mycket starkare!
Jag blev sjukt sugen på Digistive kex igår! Det har jag inte ätit på flera år! Tycker det är otroligt att man kan bli sugen på saker man inte ätit på hur länge som helst!
Men fiskpinnar... Usch... Det är inte direkt min favoritmat... Gillar inte så mycket fisk :P
Men tur att det är normalt, har läst i massa trådar här att för vissa försvinner symptomen redan i v 6-7.
Så jag kan nog vara lugn!
Men vill gärna ha UL! Så drygt att man måste vänta så länge!