• elinson

Magbilder till tråden "Januaribebis 2012"

Liina87 skrev 2011-11-03 10:04:22 följande:
    Tänkte på det med amnings bh, hur vet man vilken storlek man ska handla? Finns det något speciellt man ska tänka på?
    MIn har ju inte växt sådär våldsamt men när jag blev tvungen att köpa ny BH så köpte jag en ammningsbh även om jag inte kommer kunna ha den direkt efter förlossningen så tänker jag att jag kanske kan ha den längre fram i vår om allt fungerar som det ska och som jag har tänkt (hahaha)..
  • elinson
    Heavenlie skrev 2011-11-06 12:55:54 följande:
    Oj, hurtig bild! Blir nog en på mig nästa gång i soffan med ostbågar på magen eller nåt, haha!
    Kunde inte låta bli när det fanns en så bra spegel där ;) 
    Jag försöker fortsätta träna, behöver verkligen de endorfinerna då graviditetshormonerna verkligen gjort mig deppig. Är det inte kroppen så är det knoppen ;)
  • elinson
    Heavenlie skrev 2011-11-07 07:11:16 följande:
    Jag är verkligen avundsjuk! Jag tränar i vanliga fall (inte massor men 1-2 ggr i veckan) men har inte kunnat träna alls under varken denna eller förra graviditeten. Mådde/mår superpissilla så fort jag rörde på mig. Så jag ser verkligen fram emot februari/mars då Skrutten kommer ut i Januari för sen ska det tränas!
    hehe det är ju inte direkt så jag pressar mig och ger järnet, men det känns otroligt fint för psyket att få röra lite på sig.  Du är snabbt tillbaka, kroppen har ju bra muskelminne ;) 
  • elinson
    alice mamma skrev 2011-11-12 09:15:30 följande:
    Då vill jag berätta för dig att det har jag fått höra med alla mina tre barn. Alla kommenterar hur lite magen var och så men alla mina barn har varit normalstora när de kommit ut. Förklaringen är att de har legat långt bak i magen. Detta är ju jättepossitivt för magen blir inte lika stor och jobbig och jag har aldrig fått en enda bristning. Så var glad, bär din lilla mage med stålthet!!! Kram
    TACK!  Själv tycker jag ju att den är gigantisk ;) Men det är ju första barnet så jag har inte så mycket att jämföra med. Men i början när man får kommentarer om hur liten o söt magen är så blir man ju glad... men efter en stund blir man nästan lite orolig att något är fel. 

Är hos svärmor i helgen och hon försöker göda mig med chokladkaka och gräddsåser... misstänker att hon matar magen ;) 
  • elinson

En liten uppdatering av magen, var en stund sedan jag lade ut en bild nu. Tycker magen min är stor nu, den växer rakt ut och ger mig ryggont och ömma revben, men det är väl smällar man får ta med 160cm över havet. 

v33+5

• elinson
    Frökenolson skrev 2011-12-12 08:11:51 följande:
    Vi är nästan lika långa du och jag. tycker det är kul att se hur olika magar man har ändå.. Min är så långt ner har varit hela tiden, din är fin och hög, som du säger rakt ut =)
    Håller med om revbenen, det känns att de "töjs" ut ordentligt, tänk hur vi känner om några veckor.
    Jag är i v.36+5 idag... 

haha ja det ser verkligen olika ut ;) Men fina!

Väntar du flicka eller pojke? Dom där "som-vet-och-kan-allt" säger att jag har en typisk pojkmage och vi väntar ju en pojke så är har dom rätt. 
Svar på tråden Magbilder till tråden "Januaribebis 2012"