Inlägg från: minjalin |Visa alla inlägg
  • minjalin

Magbilder till tråden "Januaribebis 2012"

fröken nilsson skrev 2011-08-19 14:41:28 följande:
    inte alls en linslus alltså ;) härligt att allting var bra!!

Haha, nä du den vände ryggen åt mamma och pappa hela ultraljudet :p Tur dom kan ta lite  på sidan av magen så man kan se i profil i alla fall :p Känns jätteskönt att allt var bra så man kan njuta av bebisbuffarna och vad som komma skall ^^
  • minjalin
    fröken nilsson skrev 2011-08-19 17:08:09 följande:
    Jag håller med dig! Man gick dit (eller inte man JAG) med skräckblandad förtjusning och gick därifrån som på moln... Kan inte titta mig trött på ultraljudsbilderna!
    Ja, samma här. Jag och sambon höll typ andan för varje viktig grej hon kollade (typ ryggraden, hjärnan och hjärtat och sånt) men som tur var hade vi en jättegullig bm som pratade hela tiden om vad hon såg så när hon kollad epå hjärnan lät det typ så här "där har ni de båda hjärnhalvorna och som ni ser är de inte färdigutvecklade utan har massa plats att växa på, precis som det ska vara, och där är lillhjärnan och den ser ut lite som en halv jordnöt och så ska den se ut" Verkligen jätteskönt. När vi var på rul med sonen fick vi en bm som inte sa mer än hon behövde så hon satt helt tyst tills hon såg att varje grej såg bra ut typ. Och sen satt hon bara och grejade runt så vi fick kolla lite extra och filma lite med telefonen och kolla om vi kunde se vad det var för kön (ville inte att hon skulle berätta utan ville bara kolla själva med amatörögon) och vi tror på pojk ;) (har kanske skrivit det i den andra tråden men i så fall får du läsa det igen) ;) Sen gick vi som du säger därifrån på moln :p 
  • minjalin
    fröken nilsson skrev 2011-08-20 11:14:15 följande:
    låter precis som våran bm. när jag läste på kallelsen lät det som om det skulle vara tyst som i graven för att bm skulle kunna koncentrera sig. o så hade dom ju lagt till att "svåra besked kan komma att behöva lämnas" hua rysning!! så man pustade ut för var gång man fick ett "allting ser fint ut" jag tror också vi får en pojk. en känsla som jag har bara.. sen då med risk för att låta lite tramsig så har jag ju då gjort den här kinesiska kalendern o även när det ändrats i datum så blir det pojk varje gång så blev jag spådd en gång o då sa spåtanten att jag skulle få först en pojke o sen en flicka ;) hahaha. jag baserar inte min känsla bara på det dock får jag väl tillägga!

Hehe, nä enligt den där kalendern skulle sonen vart en flicka och den i magen ska också vara en flicka medan jag är ganska bergis på att det är en pojk :p Men det är roligt att göra sånna test och gissa. Gjorde massa sånt med sonen :p Jag hade ingen känsla med sonen men alla andra sa att det skulle bli en pojke (även kunde ri butiken jag jobbar och så) men denna gången var jag bergis på pojke redan före rul :p Blir spännande att se vad som slutligen tittar ut ur oss :p
  • minjalin
    zatori skrev 2011-08-22 19:14:00 följande:
    Tack leia! Jo, den blev fin. Synd bara att man inte får mer än EN.

Okej? Här får man nog så många man vill men dom kostar 60 kr styck så tycker det får räcka med en då. Men vi fick två fast dom ser typ likadana ut fast den ena ser lite mer inzoomad ut eller så fick vi två den här gången för att dom blev så dåliga :p Sist fick vi bara 1 när vi betalade 60 kr men den var å andra sidan jättebra.
  • minjalin
    zatori skrev 2011-08-22 19:54:28 följande:

leia: Jaha! Jag tror iallafall att vi bara får en. Hon sa inget annat. Hade gärna haft en lite mer närbild eller en annan vinkel också, men den jag fick var ju jättefin så jag klarar mig. :)

Ja man tittar ju inte så mycket på dom där bilderna sen när ungarna är födda ändå ;) Mest roligt i början att visa för alla och så :p Vi filmade lite på vårat ultraljud också men bara lite i slutet när hon tittat klart så man ser mest hjärtat som slår och att den sparkar lite.
  • minjalin
    zatori skrev 2011-08-22 20:05:26 följande:
    leia: vi filmade också litegrann faktiskt. Roligt att titta på nu innan bebisen kommer.

MaHo89: Jättesöt är du! :)

Ja det är verkligen spännande att titta på och fantisera om hur den lille ser ut. Jag är så sjukt nyfiken på om bebis kommer vara lik sin bror och vilken personlighet den kommer ha :p
Svar på tråden Magbilder till tråden "Januaribebis 2012"