Inlägg från: roxylady |Visa alla inlägg
  • roxylady

Magbilder till tråden "Januaribebis 2012"

Har en pytte nu i v13+6. Vet dock inte hur mkt som egentlige är bebis. Men nu ser jag ut såhär dygnet runt.. och inte bara på kvällen.

• roxylady
    Frökenolson skrev 2011-07-25 16:57:45 följande:
    Men det syns ju visst på dej, du har ju varit så orolig att det inte syntes! =) Mysigt!
    Hihi ja! Det började bli mer för ett par veckor sen :) Ja men verkiigen! tack :)
  • roxylady
    Syoss skrev 2011-08-12 14:53:22 följande:
    Köpte ett par mammajeans på H&M idag. Det är det bekvämaste jag har haft på mig på länge! Ingen byxkant som trycker på magen eller resår som börjar klämma åt. Nu får hösten komma! :)
    Visserligen är mudden för stor än, men magen blir ju inte mindre direkt ;)

Idag, 17+2
    Sådana har jag också fast svarta! Älskar dom! Äntligen så åker inte leggingsarna ned nedanför magen hela tiden :)
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-09-20 19:09:36 följande:
    Du är ju inte liten paet. En jättefin mage ju :D Syns verkligen att det är bebis nu ^^ Min mamma fick en chock när hon såg mig i underkläder idag. Det växer så det knakar här och jag nojar över hur högt upp min lovmoder går. Verkar som att den ska vara 2-3 cm ovanför naveln i nästa vecka som jag går in i på fredag,när man läser, men så långt jag kan känna och hur högt bebis sparkar verkar min gå nästan 5 cm ovanför. Hoppas bara det är en tillfällig tillväxt period. Många har ju reagerat på att jag bara på några dagar blivit jättestor :p Börjar bli riktigt jobbigt att andas ibland nu, speciellt vid sammandragningarna om jag ligger ner när dom kommer. Blir spännande att höra vad bm säger om magen fortsätter så här. Hoppas verkligen inte det blir en jättebebis eller nåt :o Men kan ju bero på mycket fostervatten också.
    Tack så mkt leia :D Ja det börjar då kännas som så att det syns lite iaf hihi ;)
    Din mage är också jätte fin! Ja men då är det nog helt normalt ska du se. Hur var det förra gången du var i den veckan? Visst går du in i 3e trimestern nu då? I med att jag förstått att jag gör det om ett par veckor cirkus :) Jobbigt att du fått det tungt å andas samt med sammandragningarna. Jag har det toklugnt nu förutom det där i ljumsken som jag berättade om. Nä då du som äter så bra och bra tillskott så blir det nog en normalstor bebis ska du se :D Ja visst det kan ju bero på mkt fostervatten. Men det kan din BM känna om det är det eller inte va?
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-09-20 21:51:20 följande:
    Kan inte jämföra med förra eftersom jag inte har nåt SF-mått än att gå på. Men hon känner ju och eventuellt mäter nästa gång när jag är v 26+0 så får vi se vad hon säger. Kan inte minnas att jag hade jobbigt med andningen så här tidigt förra gången men man glömmer ju fort.

Har ingen aning om hon kan känna det. Tycker det är läskigt den här gången att jag är så mycket smalare för jag kan känna bebis genom huden hur tydligt som helst. Och det gör ont att trycka där bebis ligger så det är jobbigt när Leon sitter i knät och trycker sig mot min mage för det gör ruggigt ont ibland, och likadant när jag bär honom eller han på annat sätt är hårdhänt mot magen när han busar. 
    Okej. Du får berätta när du varit hos BM sedan :) Kan tänka mig att man gör det. Ångrar att jag inte noterat mer under veckorna som gått. Spec från start.

Jo men det gör faktiskt jag också ibland. Gör också ont där bebisen ligger då. Ibland ligger h*n med huvudet åt höger. Eller gör det nästan jämt. Kan inte ligga åt höger ens då. Känns superskumt och gör ont :( Hihi busLeon ;)
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-09-20 21:51:49 följande:
    Glömde svara på det där med tredje trimestern. Vet inte vart gränserna går så jag vet inte när jag går in i tredje :p
    Kollade på månaderna här på FL. Enligt dem går man in i 3e trimestern v25 :)
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-09-20 22:03:16 följande:
    Skönt att höra att fler har ont där bebisen ligger så slipper jag noja för det ;) Han är ganska hårdhänt mot magen eftersom han inte förstår bättre så bebisen får ta ganska många törnar ;)
    Ja inte ska du göra det :) Ja men det är ju klart, inte så lätt! Hihi det ska tuktas i tid ;) Nej då skämt å sido.
Svar på tråden Magbilder till tråden "Januaribebis 2012"