• dawkins

Hypnos...

Inressant fråga, detta undrar jag också.
    Den psykolog jag träffade under en tid använde sig av någon form av avslappning/ hypnos. Detta var ingen djuphypnos, så det hade ingen som helst effekt på mig. Däremot riktig "djuphypnos" vore intressant att prova, nån som provat eller vet var och hur?

• dawkins

Hypnos skulle jag vilja prova, men inte sånt trams som rekranation. Vissa personer ser och har kontakt med "spöken" och vad det beror på vet ingen säkert. Hur som helst så "spökar" hjärnan för oss ibland, och det känns självklart verkligt för den som upplever det, och det innebär inte att den personen är "dum i huvudet", men det har väl ingen påstått heller.

Jag kan tänka mig att hypnotisörer som "Fredrik Praesto" skulle kunna få en att tänka i lite andra banor och då kunna minska sin oro etc. Man kanske skulle kontakta honom..

• dawkins

Något nytt här? Jag skulle gärna vilja prova riktig djuphypnos, men inte reinkarnationsflum, utan seriös djuphypnos där någon kan påverka mitt undermedvetna till att tänka i lite andra banor. Hade jag bott i Stockholm hade jag nog kontaktat Fredrik Praesto han verkar vara duktig på detta, fast att han i huvudsak är artist. Någon med erfarenheter av detta?

Svar på tråden Hypnos...