• Minnie7

    Hur lång tid tog det innan underlivet kändes helt återställt efter förlossningen?

    De flesta har ju olika symtom från underlivet efter en förlossning. Det kanske känns svullet i början, sedan smärta, skaver från suturer, kliar, känsligare där nere, spänner, såren läker inte riktigt, något som buktar ut i slidan mm...


    Undrar här hur länge det tog innan du kände dig som innan förlossningen (om man nu kan göra det)...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid tog det innan underlivet kändes helt återställt efter förlossningen?
  • Minnie7

    Ajdå, något knepigt med omröstningen alltså! Två timmar- det var inte dåligt!!! Kände alltså ingenting efter det??? Själv känner jag fortfarande och det är 5 veckor sedan...

  • Minnie7

    Oj vad skönt!! Här kliar det, sticks och spänner fortfarande. När jag går känns det konstigt också. Hoppas det går över...

  • Minnie7

    Så skönt!! Hade hoppats på det också, men icke. Återhämtade mig mkt snabbare efter mitt snitt.

  • Minnie7

    Ok, jag har inga andra problem utom mitt underliv... Världens bästa graviditet så det är ju synd att förlossningen slutade så Inget bra minne direkt.

  • Minnie7

    Fast en del som spricker mkt har ändå inga besvär så det är helt individuellt ändå. Bara nyfiken på hur lång tid det brukar ta.

  • Minnie7

    Det är väl helt olika från gång till gång också verkar det som. Detta är mitt sista barn, annars hade det nog blivit snitt igen. Min mage har inte heller kommit igång riktigt och jag är lite bekymrad att det inte kommer att läka riktigt som det var tänkt. Men helt klart blir det bättre och värre.

  • Minnie7

    Kollar på omröstningen och kan bara konstatera att det ofta tar väldigt lång tid att bli helt återställd och att ganska många inte blir riktigt som tidigare. Det var nog ungefär vad jag trodde. Jag tror inte heller jag kommer bli exakt som tidigare.

  • Minnie7

    Vad skönt att det inte stör dig och att du mår bra nu. Jag fick också granulationsvävnad och det är inte riktigt läkt ännu även om jag fick hjälp tidigt (3 v). Jag ska ju pensla på med ett medel men eftersom jag inte vill se mig i spegeln funkar det inte. Jag har fått hjälp med det och nu läker det nog ändå.

  • Minnie7

    Fast risken för framfall ökar vid stort barn, lång och utdragen förlossning samt krystvärkar över 1 timme- enligt litteraturen. Skulle jag däremot bli gravid igen så skulle framfallet troligen förvärras. Så, det skulle jag aldrig våga.

  • Minnie7

    Jo, visst- man måste ge det tid det förstår jag. Det är bara det att jag mådde mkt bättre efter mitt kejsarsnitt och jämför ju såklart. Jag kniper för fullt och gör vad jag kan. Tyvärr funkar inte magen riktigt ännu, men det kommer nog det också.

  • Minnie7

    Vi är rätt nöjda med barn ändå faktiskt Men, jag förstår dig. Man ska såklart vänta med ett sådant beslut. För vår del är det två år mellan barnen, men med första barnet snittades jag och skulle kunnat gjort om det dagen efter. Haft två otroligt lätta graviditeter utan några "symtom" alls men det är klart att två graviditeter så tätt naturligtvis varit en påfrestning för kroppen. Jag blir så glad när jag hör att det finns hopp om återfrisknande även om det ser mörkt ut just nu.

  • Minnie7

    Någon som känt en öppen känsla i underlivet och att det gått tillbaka efter ett tag? Har slappa väggar i slidan både fram och bak så både urinblåsan och tarmen buktar fram. Skaver och är obehagligt. Men den öppna känslan är nästan värst...

  • Minnie7

    Det buktat ut på mig också, både fram- och bakväggen. Och på mig skaver det som satan, ffa när jag böjer mig. Sedan tycker jag är det finns en öppen känsla som jag inte känt tidigare. Har fått östrogenkräm utskrivet av gyn men har börjat blöda nu så får nog ta det lite lugnt med den. Är 2 månader sedan jag födde.

  • Minnie7

    Nafrung: min bebis vägde ju också nästan 5 kg. Måste ju spela in tycker man. Huvudomfång 37.5 cm. Jag har ett konstaterat litet bakre framfall och förslappad slidvägg fram enligt gyn senast i torsdags. Även en för liten mellangård och om de åtgärdar det fixar de framfallet samtidigt. Sååå otroligt skönt! Som det är nu står jag knappt inte ut...

  • Minnie7

    Nafrung: Men ingen skavkänsla?? Den är värst när jag böjer mig. Tänker inte acceptera att ha det så här.

    Lavish: Men hur känns det annars tycker du? Att gå, stå, kissa, göra nr 2 mm.

  • Minnie7

    Är det vanligt att man är öm i ärret 3 månader efter förlossningen?? Hur länge kan det vara det?

  • Minnie7

    Hihi- musgipan- det är ffa där jag har ont också . Och vid suturerna på de inre blygdläpparna. Känns inte som att det hjälper hur mkt jag kniper heller. Jag tightar inte till mig

Svar på tråden Hur lång tid tog det innan underlivet kändes helt återställt efter förlossningen?