Inlägg från: Tummelisa |Visa alla inlägg
  • Tummelisa

Hur PK är du?

FrökenLöken skrev 2011-05-16 14:10:25 följande:

Vilken PK skulle bjuda in en pedofil på kalas?

PK is da shit ju. Testet är (hör och häpna) missvisande, jag fick bara två rätt, men är PK som få.

Precis, tycker mig vara ganska PK, men lyckdes bara skrapa ihop 1 rätt. Tex fråga 1. Jag kan inte säga att vi absolut ska lyssna på de som förfasas över islam. Jag kan inte heller hålla med om påståendet att det inte finns något enda som är negativt med kultuen.
  • Tummelisa
    grind skrev 2011-05-16 14:14:03 följande:
    Problemet är att om du är PK överensstämmer dina åsikter med de åsikter som pumpas ut. Därmed tror du bara att du har tänkt men dina åsikter är ett resultat av icke kritiskt tänkande alternativt brist på tankeförmåga.
    Finns de som inte tänkt och säger "man kan inte säga negerbollar, det är inte rätt" och kallas PK

Sen finns det de som inte tänkt och säger "jag kallar det negerbollar om jag vill" och stolt lägger till "jag är inte PK"

Och sen kan man tänka "för mig är neger inget skällsord, utan bara en praktisk benämning för mörkhyade människor med krulligt hår. De flesta jag umgås med som är just negrer har heller inget emot att kalla negerbollar för chokladbollar". Tänkt och inte PK

Men sen kanske jag tänker steget längre att "kanske finns det ändå en del som ser ordet neger som ett skällsord även om inte jag gör det. Som med sig bär historien om det förslavade diskriminerade folket och som blir sårade av att höra ordet negerboll." Jag har aldrig varit förtryckt på det viset och kan inte sätta mig in i hur de känner. Däremot vet jag att det är förhållandevis lätt för mig att lära om mig till att kalla bollarna för just chokladbollar och egentligen spelar det mig ingen som helst roll om jag kallar dem chokladbllar i stället. Att kalla dem negerbollar bara för att hävda min rätt vore bara barnsligt. PK, men ändå genomtänkt åsikt, eller vad säger du grind?
  • Tummelisa
    grind skrev 2011-05-16 21:16:23 följande:
    Ja, jag har samma inställning i den frågan.
    Så alltså kan man ha PK-åsikter trots att man tänkt kritiskt och inte saknar tankeförmåga?
    För så lät det inte på dig i tidigare inlägg. Obestämd
Svar på tråden Hur PK är du?