• Familjeliivsfinastenick

Hur PK är du?

Fler än 1 rätt. Ja du är för PK.

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Hur PK är du?
  • MammaG
    grind skrev 2011-05-16 22:54:50 följande:
    Inga problem alls. Det är kvinnligt att vara politiskt korrekt. 
    ja, det är ju dokumenterat att vi har en större tendens att solidarisera oss med andra än vad män har. Om det sedan är inlärt spelar ingen roll, det är en bra egenskap
  • Kitsune

2 av 5.

It seems to me that we all look at Nature too much, and live with her too little.
  • MammaG
    Embla skrev 2011-05-16 18:42:14 följande:
    0 rätt, men det var ingen överaskning. Jag är rätt samhällskritisk av mig och tycker och tänker inte något bara för att en auktoritet har sagt att "så är det".

Du menar på fullt allvar att du inte tror att vi som kallas politiskt korrekta kan vara samhällskritiska? Kan upplysa om att för att få det samhälle många av oss vill ha - utan rasism och diverse fobier gentemot sexuella läggningar och religioner så krävs det att man är samhällskritisk, eftersom dagens samhälle gärna via omvägar går främlingsfientligas, islamofobers och homofobers ärenden.
  • grind
    MammaG skrev 2011-05-16 23:14:32 följande:
    ja, det är ju dokumenterat att vi har en större tendens att solidarisera oss med andra än vad män har. Om det sedan är inlärt spelar ingen roll, det är en bra egenskap
    Nja, ibland, ibland inte. Det är därför det behövs både män och kvinnor eftersom vi kompletterar varandra bra.
  • pluvdo

0 av 5 fick jag. Varför skriver du "de" i frågor och "dom" i svar? Det stör mig.

Liksom

Det finns de som fasar över islams intåg i det sekulariserade väst - Dom är uppmärksamma och vi bör lyssna på dom som har koll.

?!

Det heter de eller dem alternativt dom eller dom. Inte de och dom.

• grind
    pluvdo skrev 2011-05-16 23:28:00 följande:
    0 av 5 fick jag. Varför skriver du "de" i frågor och "dom" i svar? Det stör mig.

Liksom

Det finns de som fasar över islams intåg i det sekulariserade väst - Dom är uppmärksamma och vi bör lyssna på dom som har koll.

?!

Din egen svenska är inte direkt något att skryta med.

"Liksom" ?

Låter som en fjortis på bete. 
  • Familjeliivsfinastenick
    pluvdo skrev 2011-05-16 23:28:00 följande:

Liksom

?!

Hitintills för att jag inte vet bättre eller jo jag vet att jag ofta gör fel säkert nästan jämt men jag bryr mig inte. Att du stör dig på det finner jag däremot roande. Nu måste jag börja tänka mig för så att det aldrig blir rätt.
Svar på tråden Hur PK är du?