Inlägg från: Anonym (ful) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ful)

Vacker utan smink?

Använder du smink varje dag? Hur tycker du att du ser ut utan smink?

Jag ser helt okej ut med lite foundation och täckstift, men utan ser hyn inte så kul ut. Är så avis på folk som har fin hy naturligt, det är ju skitjobbigt att hålla på och sminka sig varje morgon.

Är du snygg utan smink?

• Svar på tråden Vacker utan smink?
  • Anonym (ful)

Men då har du ju fin hy som kan vara utan. :)

• Anonym (ful)

Jag sminkar mig inte heller varje dag, nästan bara till fest. Främst pga att jag inte orkar. Däremot går jag och mår dåligt över min taskiga hy dagligen.

Jag har otroligt tunn hy på kinderna så blodådrorna syns. Inga finnar eller så.

• Anonym (ful)
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-05-16 13:23:38 följande:
    Jag använder väldigt sällan smink, och i princip _aldrig_ foundation, puder och annat, utan i så fall bara mascara, kajal, läppglans/stift och kanske lite, lite rouge.

Ärligt talat tycker jag att jag ser helknepig ut med smink, det är liksom inte JAG!

Jag kanske har fin hy då, men det kan nog i så fall bero delvis på att jag just inte smetat ner den med en massa klet genom åren, inte heller använt sjuttioelva olika krämer/rengöringsmedel. 
    Tror inte det enbart handlar om det. Jag har heller aldrig sminkat mig, eller använt krämer. och ändå är min hy som den är. Jag har inte "förstört den", det är mina taskiga gener då bara.

Verkar skitjobbigt att sminka sig, men jag måste börj amed det snart. Suck...
  • Anonym (ful)

Så svis jag är på er. Ni verkar ha så gott självförtroende.

Jag önskar att jag hade det.

• Anonym (ful)
    Anonym (ful) skrev 2011-05-16 13:28:57 följande:
    Så svis jag är på er. Ni verkar ha så gott självförtroende.

Jag önskar att jag hade det.
    Avis ska det stå.
  • Anonym (ful)
    Oleanna skrev 2011-05-16 13:30:25 följande:
    Det kanske där problemet ligger. Du är nog inte så ful som du själv anser. Alla har något vackert.
    Nä, folk säger att jag är vacker. Men jag har små små brustna blodkärl på kinden som jag lider för enormt. Tror inte folk ser dem, och de är liksom inte tillräckligt stora för att jag ska gå till läkare, men de känns enorma i mitt sinne.
  • Anonym (ful)
    Anonym (Alltid) skrev 2011-05-16 13:31:30 följande:

Nej, jag är inte snygg utan smink. Jag har jättefina ögon, men utan smink är jag röd som en hummer i ansiktet. Det är jag med smink också, men det mattas lite.

Yes, jag är ful. Jag är röd, ser trött ut och mår pyton om jag inte sminkar mig när jag går ut.
    Jobbig sanning...

Ja, samma problem med detta med rödheten. :(
  • Anonym (ful)
    Oleanna skrev 2011-05-16 13:35:17 följande:
    Då är det ju hos dig det ligger, det är synd för sådant kan förstöra en. Verkar som ingen annan bryr sig om att du har det. Jag tror de flesta av hos har något vi inte är nöjda med men att låta det överskugga är en helt annan femma.
    Man är ju aldrig lika hård mot andra som man är mot sig själv. Det är min erfarenhet iaf. Jag går inte omkring och spanar in andra foks skavanker, men mina egna...hujedamej!

Det andra hos mig är fint, jag är lång och smal, har tjockt lockigt hår och vackra ögon. Men kinderna med sina ytliga blodkärl. Uuuusch!
  • Anonym (ful)
    Helwa skrev 2011-05-16 13:47:07 följande:
    Jag har också tunn hy på kinderna så blodådrorna syns, har ett sprucket blodkärl. Läkare jag har träffat har frågat om jag vill bli  behandlad för det, kanske ngt du kan fråga läkare om? :)
    Nej, har inte träffat nån läkare angående det. Vill du berätta mer? Vad sa läkaren, är det typ laserbehandling som gäller?
  • Anonym (ful)
    Helwa skrev 2011-05-16 13:54:00 följande:
    Jag har blivit frågad två gånger, en gång när jag var liten och en gång när jag var i tonåren. Jag kommer inte ihåg vad han sade riktigt, jag tror att de sade ngt om en elektrisk nål som skulle "döda" blodkärlet, eller så är det mitt minne som spökar.. Men det skulle tydligen vara en enkel behandling. :)
    Åhå, det låter ju bra. Jag kan leva med de små små blodkärlen för de yttrar sig mest som en liten rodnad när jag blir varm eller lite uppspelt. Men har också två små spruckna blodkärl som kunde vara trevligt att bli av med.

Du har avböjt behandling eller? På sätt och vis så önskar jag att jag vore så stark att jag kunde bara strunta i detta. De spruckna blodkärlen har kommit på det senaste året, men de ytliga pyttesmå har jag haft i hela mitt liv.
  • Anonym (ful)
    Grön Anna skrev 2011-05-16 13:56:03 följande:
    Testa denna salva på dina brustna blodkärl. Egentligen för blåmärken men den har funkat för mig.

www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukte...
    Tack för tipset. Kan man ha det i ansiktet också tror du? Det finns ju svindyra krämer för just spruckna blodkärl, men jag har tänkt att det är mest humbug.
  • Anonym (ful)
    Emelie578 skrev 2011-05-16 13:59:49 följande:
    Det är tur att jag är begåvad med långa snygga ben, tjockt hår, stora fina ögon, snabb ämnesomsättning så jag inte har lätt för att lägga på mig oavsett vad jag äter och en snygg röv, annars vet jag inte hur jag hade klarat mej Flört.
    Haha, samma här! Det kunde vara värre helt klart!
  • Anonym (ful)
    Helwa skrev 2011-05-16 14:04:00 följande:
    Ja, det gjorde jag. Men mest för att mina kommer och går, ett år kan de vara jättesynliga och nästa år är det bara en liten prick, o sen tyckte jag att sjukhus var otäckt:P O när jag var liten blev jag skitskraj över detta och trodde att jag skulle få typ elstötar eller liknande:P haha.

Men jag tror att jag antagligen senare i livet kommer ta bort dom, för man blir ju finare.. O jag tycker inte att du är svag som vill ta bort lite blodkärl, om du stör dig på dom så vrf inte? :)
    Jag är lite rädd för själva proceduren också...den låter inte så behaglig om det är den jag tror det är. Jag har ju precis fått mina blodkärl under året så jag tänkte se om det kommer fler innan jag tar tag in det.

Sen så funderar på ett barn till och under graviditeten så kan man ju få en massa hudförändringar så jag väntar tills efter.

Men kul att höra att dina kommer och går, då kanske mina kan blekna lite med tiden.
  • Anonym (ful)
    Helwa skrev 2011-05-16 14:09:18 följande:
    Ja, dina bleknar säkert:) Vi får hoppas på det :D Det är säkert ingen annan som tänker på dom förutom du :)
    Ja, det hoppas jag. :) Nä, knappas att nån annan har spanat in dem speciellt mycket. De är jättesmå, men trycker man ansiktet i spegeln så är de ju enorma! :D
  • Anonym (ful)
    Rikard skrev 2011-05-16 18:40:48 följande:
    Inte för att jag brukar sminka mig, men jag är helt övertygad om att jag ser bättre ut utan.
    Jag misstänker starkt att folk skulle betrakta mig som en kuf om jag började med rött läppstift och ögonskugga.
    Skrattande
Svar på tråden Vacker utan smink?