• Helwa

Vacker utan smink?

Anonym (ful) skrev 2011-05-16 13:22:32 följande:
    Jag sminkar mig inte heller varje dag, nästan bara till fest. Främst pga att jag inte orkar. Däremot går jag och mår dåligt över min taskiga hy dagligen.

Jag har otroligt tunn hy på kinderna så blodådrorna syns. Inga finnar eller så.
    Jag har också tunn hy på kinderna så blodådrorna syns, har ett sprucket blodkärl. Läkare jag har träffat har frågat om jag vill bli  behandlad för det, kanske ngt du kan fråga läkare om? :)
  • Helwa
    Anonym (ful) skrev 2011-05-16 13:48:51 följande:
    Nej, har inte träffat nån läkare angående det. Vill du berätta mer? Vad sa läkaren, är det typ laserbehandling som gäller?
    Jag har blivit frågad två gånger, en gång när jag var liten och en gång när jag var i tonåren. Jag kommer inte ihåg vad han sade riktigt, jag tror att de sade ngt om en elektrisk nål som skulle "döda" blodkärlet, eller så är det mitt minne som spökar.. Men det skulle tydligen vara en enkel behandling. :)
  • Helwa
    Anonym (ful) skrev 2011-05-16 13:56:42 följande:
    Åhå, det låter ju bra. Jag kan leva med de små små blodkärlen för de yttrar sig mest som en liten rodnad när jag blir varm eller lite uppspelt. Men har också två små spruckna blodkärl som kunde vara trevligt att bli av med.

Du har avböjt behandling eller? På sätt och vis så önskar jag att jag vore så stark att jag kunde bara strunta i detta. De spruckna blodkärlen har kommit på det senaste året, men de ytliga pyttesmå har jag haft i hela mitt liv.
    Ja, det gjorde jag. Men mest för att mina kommer och går, ett år kan de vara jättesynliga och nästa år är det bara en liten prick, o sen tyckte jag att sjukhus var otäckt:P O när jag var liten blev jag skitskraj över detta och trodde att jag skulle få typ elstötar eller liknande:P haha.

Men jag tror att jag antagligen senare i livet kommer ta bort dom, för man blir ju finare.. O jag tycker inte att du är svag som vill ta bort lite blodkärl, om du stör dig på dom så vrf inte? :)
  • Helwa
    Anonym (ful) skrev 2011-05-16 14:06:53 följande:
    Jag är lite rädd för själva proceduren också...den låter inte så behaglig om det är den jag tror det är. Jag har ju precis fått mina blodkärl under året så jag tänkte se om det kommer fler innan jag tar tag in det.

Sen så funderar på ett barn till och under graviditeten så kan man ju få en massa hudförändringar så jag väntar tills efter.

Men kul att höra att dina kommer och går, då kanske mina kan blekna lite med tiden.
    Ja, dina bleknar säkert:) Vi får hoppas på det :D Det är säkert ingen annan som tänker på dom förutom du :)
Svar på tråden Vacker utan smink?