• Avva

Barn utan pappa

Lite nyfiken på hur vi ser på kvinnor som får barn utan att ha en relation till pappan. Det är en fråga som fortfarande känns tabu... Så vad säger ni? Är det okej?

• Svar på tråden Barn utan pappa
  • grind

Nej, giivetvis inte. Det är egoistiskt agerande som bör fördömmas av samhället.

• Hallonmumsan

Man borde inte medvetet skaffa barn utan en partner men sen vet man ju ändå inte vad som händer senare i livet men då har man iallafall gjort vad man kan för att barnet ska få en pappa.

• Tonx

Helt okej.
    Om jag skaffar fler barn så blir det utan pappa.

• dukat
    Avva skrev 2011-05-17 17:25:38 följande:
    Lite nyfiken på hur vi ser på kvinnor som får barn utan att ha en relation till pappan. Det är en fråga som fortfarande känns tabu... Så vad säger ni? Är det okej?
    Tycker jag är OK. Alla  inseminerade har ju ingen koll på sin biologiska pappa
  • SilverEmma

Helt ok. Växte själv upp utan pappa och kunde inte ha haft det bättre! Idag har jag och min pappa en jättebra relation och han är en toppenmorfar till mina ungar.

• Tinnys

Tycker det är upp till var och en, lägger ingen värdering i det. Det finns värre saker, som att skaffa barn med en man som misshandlar, alkolist osv.

• Bottis

Tycker det är helt ok. Känner man att man klarar av det så varför inte?

• Hallonmumsan
    Tinnys skrev 2011-05-17 17:40:43 följande:
    Tycker det är upp till var och en, lägger ingen värdering i det. Det finns värre saker, som att skaffa barn med en man som misshandlar, alkolist osv.
    klart det är värre men man borde väl ändå försöka ge sina barn så bra förutsättningar det går.
    Jag själv har en pappa som jag knappt träffat och en elak styvfar och önskar så att jag hade en pappa, sen om han skulle vara biologisk eller inte spelar mig ingen roll.
  • Tonx
    Hallonmumsan skrev 2011-05-17 17:45:21 följande:
    klart det är värre men man borde väl ändå försöka ge sina barn så bra förutsättningar det går.
    Jag själv har en pappa som jag knappt träffat och en elak styvfar och önskar så att jag hade en pappa, sen om han skulle vara biologisk eller inte spelar mig ingen roll.
    Och om en pappa inte går att fixa, ja då har man gjort det bästa utifrån de förutsättningar man har.
  • Hallonmumsan
    Tonx skrev 2011-05-17 17:47:37 följande:
    Och om en pappa inte går att fixa, ja då har man gjort det bästa utifrån de förutsättningar man har.
    så du menar att det är en kvinnas rätt att skaffa barn?
Svar på tråden Barn utan pappa