• Avva

Barn utan pappa

Lite nyfiken på hur vi ser på kvinnor som får barn utan att ha en relation till pappan. Det är en fråga som fortfarande känns tabu... Så vad säger ni? Är det okej?

• Svar på tråden Barn utan pappa
  • Rosahjärta

OM man skaffar barn bara för " att skaffa barn" skull , så tycker jag det är lite egoistiskt tänkande . 

Sen om de har en relation till varann eller ej , kunde ja faktist inte bry mig mindre om . :)

• Tonx
    Hallonmumsan skrev 2011-05-17 17:48:21 följande:
    så du menar att det är en kvinnas rätt att skaffa barn?
    Nu är det ju faktiskt det så, ja. Det finns ingen lagstiftning som förbjuder kvinnor att skaffa barn utan man, så ja, det är min rätt att skaffa barn. Därmed inte sagt att barn är en rättighet eller ägodel, men det står mig fritt att skaffa barn hur jag vill.

Och jag vill inte få barn tillsammans med en man igen.
  • Fluffskalle
    Hallonmumsan skrev 2011-05-17 17:48:21 följande:
    så du menar att det är en kvinnas rätt att skaffa barn?
    Ja? Människor har rätt enligt lag att föröka sig.

Själv tycker jag att det är ganska egoistiskt, men kan förstå om man gör valet.

Fel tycker jag att det är att t ex lura med att ljuga för killarna och p-piller mm.
  • Hallonmumsan
    Tonx skrev 2011-05-17 17:52:52 följande:
    Nu är det ju faktiskt det så, ja. Det finns ingen lagstiftning som förbjuder kvinnor att skaffa barn utan man, så ja, det är min rätt att skaffa barn. Därmed inte sagt att barn är en rättighet eller ägodel, men det står mig fritt att skaffa barn hur jag vill.

Och jag vill inte få barn tillsammans med en man igen.
    Jag är inte dum, jag fattar att det är lagligt men moraliskt sett så anser jag inte att det är en rättighet att till varje pris ha rätt att skaffa barn.
  • Tonx

Personligen tycker jag det är mycket värre med folk som byter partners som de byter underkläder och skaffar nån unge här och nån unge där och barn med syskon, halvsyskon, plastsyskon, bonusförälder, bonusexförälder, pappa här, mamma där, pappas nya, pappas nya tjej och pappas nya tjejs barn och dennes halvsyskon etc etc.

Men sålänge man är två, ja då är det bara att tuta och köra.

• Tonx
    Hallonmumsan skrev 2011-05-17 17:56:10 följande:
    Jag är inte dum, jag fattar att det är lagligt men moraliskt sett så anser jag inte att det är en rättighet att till varje pris ha rätt att skaffa barn.
    Jag är en bra förälder, jag har mycket goda förutsättningar att ge barn en riktigt bra uppväxt.
    Om jag önskar ett till barn, då blir det så, du kan inte döma ut min förmåga att ta hand om ett barn bara för att jag väljer att göra det utan en pappa.
  • Pulmona

Helt ok!

Jag gillar att familjer kan se ut precis hur som helst . Nyckelorden är detsamma, trygghet, äkthet och kärlek. sen spelar det mindre roll om det är en mamma, två pappor eller vad de nu är

• Art Vandelay

Man kan väl inte döma föräldrar som älskar sina barn oavsett hur många föräldrar barnet har?

• Juice

Finns väl inget fel med det.

17. mai
  • Avva
    Rosahjärta skrev 2011-05-17 17:50:59 följande:
    OM man skaffar barn bara för " att skaffa barn" skull , så tycker jag det är lite egoistiskt tänkande . 

Sen om de har en relation till varann eller ej , kunde ja faktist inte bry mig mindre om . :)

Menar du typ som att man ska skaffa ny bil? om man tänker så?

För annars undrar jag hur månag som tänker att det vore bra för världen om vi skaffade barn - om det är planerat är det väl ändå för att VI/JAG vill ha barn. Egoistist - ja, visst - men inte lika med att barnet får en dålig uppväxt.
Svar på tråden Barn utan pappa