Hur ofta har du barnvakt?
Som rubriken lyder. Hur ofta har du barnvakt?
Vi har det ca 1 gång var 3:e månad.
Som rubriken lyder. Hur ofta har du barnvakt?
Vi har det ca 1 gång var 3:e månad.
Jag passar på att göra roliga saker när dottern ändå är hos sin pappa eller när jag slutar kl 22 på lördagen och min mamma ändå har dottern.
Så väldigt sällan eftersom det inte behövs.
Vår son är snart tre och vi har haft barnvakt kanske en gång i månaden, och då bara dag/kvällstid, max 6 timmar. Första året hade vi bara barnvakt vid läkarbesök och liknande.
Nu däremot har plötsligt våra arbetstider krockat, och han går inte på dagis (han börjar i höst) så nu har vi barnvakt två dagar i veckan, mellan 10-15.
Barnvakt för att göra något kul ihop händer inte ens en gång i månaden.
Hehe, på dig låter det väldigt lite. Men jo, jag hade nog också tyckt det vart kul att umgås bara med sambon en kväll :)
Nja, det är lite si och så med morochfarföräldrarna. Sonens morfar finns inte och sonens mormor har mycket jobb att göra och är väldigt trött när hon inte jobbar. Hans farmor och farfar är ganska upptagna med sitt, hus, trädgård, båt, resor och har dessutom fler barnbarn så dom har nog inte så mycket tid över :)
Det är så att vi har många många vänner som säger "åååh, säg bara till så kan jag vara barnvakt, det gör jag gäääärna" men sen när man pratar om det lite lätt, att en middag ensamma hade inte vart fel så gör dom det inte så "gäääärna" längre haha. Kommer inte heller begära att någon är barnvakt för att vi skulle göra nåt roligt, det var ju vi som var med och gjorde honom, vi får också ta hand om honom självklart men visst ett par timmar i månaden/varannan månad skulle vara trevligt... :)
Vi har barnvakt lite titt som tätt. Nästa vecka ska vår dotter sova hos sina morföräldrar för andra gången, hon är 11 månader.
Alldrig:(
Vår dotter är 2 år och vi har haft barnvakt för att göra roliga saker fyra gånger. Senast var förra helgen, då jag och sambon åkte iväg och bodde på hotell en natt (andra natten själva sedan dottern kom). Det var jätteskönt att få vara själva, och vi behöver verkligen det då vi tappat gnistan lite. När vi åker hem till min mamma i juli hoppas jag att vi kan få barnvakt en kväll me. Sen dröjer det nog ett halvår...
Dottern är 3 1/2 år. Är hos sin pappa varannan helg, på dagis 4 dagar/vecka (dock ledig nu över sommaren). Annars är hon hos mig. Kan hända att hon går iväg och hämtar tidningen med mormor när vi hälsar på där (eller liknande), men att bara ha barnvakt har jag aldrig.
Än så länge ingen gång, men han är bara 7 mån. ;)
Tror iofs att det kommer dröja ett bra tag innan vi har barnvakt. Ser dock fram emot att han börjar äta mer fast föda så jag åtminstone kan lämna hemmet själv någon gång. Det hade varit något.
Så ofta som folk ställer upp! Lämnar gärna bort min dotter (5mån) några timmar, då blir det en gladare mamma som hämtar upp sedan... :) Några gånger i månaden. Men nu kommer det snart bli mer för vi ska allihopa flytta in i mina svärisars hus så svärmor kommer nog halvt adoptera henne... ;)