Smultron73 skrev 2011-08-10 18:21:23 följande:
Börjar bli riktigt trött på att gå och känna mig så ful! Röd och flossig och det sticker och gör ont i ansiktet. Jag ringde hudkliniken där jag går för att höra om det inte finns nåt att göra och sköterskan sa då att jag kunde ju testa med Rozex, på egen risk. Det har jag inte vågat hittills, den är ju inte testad på gravida. Hur hade ni gjort? Var det nån av er som blev bättre i hyn efter v 12 då det inte är lika mycket hormoner i omlopp? nästa vecka börjar jag jobba igen och jag som knappt vill gå ut... Känner mig både tjock och ful. Kan man ta en svart plastsäck över huvet kanske... :(
Jag använde rozex ett tag för jag inte stod ut men hjälpte ite märkbart på mgi men de gjorde det inte innan heller... Jag tror inte de är någon fara att ha det i ansiktet faktiskt! Jag blev sämre och sämre i slutet av graviditeten var det HEMSKT! Aldrig vart så illa... Men så har jag ju ätit medicin länge också så kanske hade varit så ändå, jag är alltid så pass dålig, kan knappast bli värre!
Men nu äter jag Oracea, den nya medicinen mot rosacea, inte märkt någon skillnad än på 4 veckor dock... :/ Skulle bara äta 4 veckor nu när jag ammade men har slutat amma av andra anledningar så nu kör jag på hela 16-veckorskuren jag ändå fick utskriven av läkaren och hoppas på det bästa. Tetralysalen gav resultat efter max 2 v och inget alls hittills av detta men så är det en svagare medicin man äter längre tid också så det ska ge långsiktigt resultat så kanske det kommer! Annars skulle jga kontakta läkaren igen så skulle han ge remiss till någon som kan hjälpa mig med huden och se om det finns ngt... Men jag ger upp snart! Det har ändå förstört 6-7 år av mitt liv hittills! Första kuren tetralysal gav superbra resultat men sen har det blivit sämre o sämre så den lyckan var ju kortvarig...
Använder clinique redness solutions och dom gör det faktiskt en aning bättre dock! Den hudvårdsserien... Tar absolut inte bort det men lindrar lite så det använde jag under graviditeten!