Inlägg från: SötaSarah |Visa alla inlägg
  • SötaSarah

Exuviance vid rosacea?

Jag har hört så mycket bra om det märket nu i samband med rosacea, så jag vill ge det en chans! Men tänkte nu köpa dessa på nätet, vet någon vilka produkter som rekommenderas vid just rosacea? Har ju väldigt torr hy och rödflammig... Och en hel del svullnad!

• Svar på tråden Exuviance vid rosacea?
  • SötaSarah

Tack för tipset. Har testat det mesta utan resultat... Ätit tetralysal kur efter kur som funkade bra men effekten avtar och börjar bli resistent och nu när jag är gravid får man ibte äta den och inte heller vid amning så är lite desperat ska därför testa detta som ska va framtaget bl à för rosacea :)

• SötaSarah

Exuviance verkar funka rätt ok. Har ju bara använt de 1,5 v än men det har blivit aningen bättre.

Dock är det inte farligt att äta tetralysal i början av grav jag åt det 3 mån in i grav och det står att det är ingen fara om msn blir gravid när man äter det. Men be annars om den mildare nya medicinen oracea ska va mindre antibiotika i den också :)

• SötaSarah

Ja de verkar vara olika info men just första veckorna när man blir gravid o inte vet gör de inget om man äter så man kan ju äta medans man försöker sen sluta när man får plus liksom :)

Längtar så tills jag får äta medicin igen för mitt ansikte har vart hemskt och svullet nu! :/

• SötaSarah

Tack! Är beräknad den 23 juni. Men får inte äta medicin under amning heller så det lär dröja! :// men ska se den nya Oracea ska man kunna äta en kort period under amning så ska kolla upp det närmare, vill bara få bort värsta svullnaden så det inte gör så ont.

Skönt att det går att täcka i alla fall. Men drygt att alltid behöva sminka sig :/

• SötaSarah

Ja jag ser dock hemsk ut även med smink med alla svullnader o knottror :( Ammar ju nu så då bör man väl inte äts fast de står man kan äta den en kort period o de finns starkare mediciner folk får så ska höra med läkare om man kan äta en kort kur o få bort den värsta smärtan...

• SötaSarah

Jag är torr som vanligt! ;( Fast min hy är skum för den blir lätt fet av lite kräm men torr innan..

Har i alla fall fått utskrivet Oracea nu får dock bara äta 4v då jag ammar, sen äta restrerande 12v av kuren när jag ammat färdigt. Hoppas det hjälper lite på 4v iaf!

• SötaSarah
    Smultron73 skrev 2011-08-10 18:21:23 följande:
    Börjar bli riktigt trött på att gå och känna mig så ful! Röd och flossig och det sticker och gör ont i ansiktet. Jag ringde hudkliniken där jag går för att höra om det inte finns nåt att göra och sköterskan sa då att jag kunde ju testa med Rozex, på egen risk. Det har jag inte vågat hittills, den är ju inte testad på gravida. Hur hade ni gjort? Var det nån av er som blev bättre i hyn efter v 12 då det inte är lika mycket hormoner i omlopp? nästa vecka börjar jag jobba igen och jag som knappt vill gå ut... Känner mig både tjock och ful. Kan man ta en svart plastsäck över huvet kanske... :(
    Jag använde rozex ett tag för jag inte stod ut men hjälpte ite märkbart på mgi men de gjorde det inte innan heller... Jag tror inte de är någon fara att ha det i ansiktet faktiskt! Jag blev sämre och sämre i slutet av graviditeten var det HEMSKT! Aldrig vart så illa... Men så har jag ju ätit medicin länge också så kanske hade varit så ändå, jag är alltid så pass dålig, kan knappast bli värre!

Men nu äter jag Oracea, den nya medicinen mot rosacea, inte märkt någon skillnad än på 4 veckor dock... :/ Skulle bara äta 4 veckor nu när jag ammade men har slutat amma av andra anledningar så nu kör jag på hela 16-veckorskuren jag ändå fick utskriven av läkaren och hoppas på det bästa. Tetralysalen gav resultat efter max 2 v och inget alls hittills av detta men så är det en svagare medicin man äter längre tid också så det ska ge långsiktigt resultat så kanske det kommer! Annars skulle jga kontakta läkaren igen så skulle han ge remiss till någon som kan hjälpa mig med huden och se om det finns ngt... Men jag ger upp snart! Det har ändå förstört 6-7 år av mitt liv hittills! Första kuren tetralysal gav superbra resultat men sen har det blivit sämre o sämre så den lyckan var ju kortvarig...

Använder clinique redness solutions och dom gör det faktiskt en aning bättre dock! Den hudvårdsserien... Tar absolut inte bort det men lindrar lite så det använde jag under graviditeten!
  • SötaSarah

Smultron - Det är möjligt det funkar om man inte har extremt mycket men jag har blivit nästan resistent efter typ 6 kurer. Lite bättre blir det väl...

Håller tummarna för att det blir bättre för dig, alla graviditeter är ju helt olika

Svar på tråden Exuviance vid rosacea?