Inlägg från: Smultron73 |Visa alla inlägg
  • Smultron73

Exuviance vid rosacea?

Jag har också fått Biolines produkter rekommenderade och köpte hela kittet när jag var hos en hudvårdssalong. Men för mig funkade dom inte!

Jag har också ätit tetralysal och smorde med rosex men fick sluta då jag blev gravid. Jag fick missfall och försöker nu bli gravid igen så jag törs inte börja med medicineringen igen. Nu har huden börjat bli röd och knottrig igen och jag skulle verkligen vilja hitta nåt som funkar!

Det jag använder nu är Lancomes hydracalm, den har funkat någorlunda men det röda vill inte försvinna... Tar gärna emot tips!

• Smultron73

Vad konstigt! Jag fick sluta med medicinen direkt när jag talade om att jag var gravid... Fast då hade jag redan hunnit bli riktigt bra så det gjorde inte så mycket.

Tack så mycket för tips annars! Jag kanske ska ta och prova den där Exuviance jag också. Annars har min hy oftast blivit bättre under sommaren när man solar (trots att det sägs att man inte ska sola) så jag tänkte vänta och se lite vad som händer. Men vad kul att hitta fler med samma problem att utbyta erfarenheter och tips med!!

• Smultron73

Lycka till! Hur långt har du kvar av graviditeten då?

Jag har inte så svår rosacea så det funkar hyfsat att täcka med foundation än så länge...

• Smultron73

Hej igen! Jag läste också om den nya Oracea och den verkar ju bra!! Berätta gärna hur det går om du får den. Jag är gravid igen nu så det lär dröja innan det blir aktuellt för mig med några mediciner... Jag får satsa på smink istället, inte så kul men bättre än att se ut som en pizza i ansiktet... :)

• Smultron73

Pizza är helt klart bättre på tallriken än i ansiktet!! Vilken vecka är du i Lovvika?

Själv täcker jag pizzatendenserna med Lancome teint miracle.

• Smultron73

Är det nån mer som får väldigt fet hy på sommaren? Jag kan inte använda mina vanliga ansiktskrämer nu för då blir jag illröd och det blossar upp ännu mer. Så just nu smörjer jag nästan inte alls men huden är ganska rödflossig. Det är inte kul att gå omkring och känna sig ful hela tiden! Nån som har nåt tips?

• Smultron73

Börjar bli riktigt trött på att gå och känna mig så ful! Röd och flossig och det sticker och gör ont i ansiktet. Jag ringde hudkliniken där jag går för att höra om det inte finns nåt att göra och sköterskan sa då att jag kunde ju testa med Rozex, på egen risk. Det har jag inte vågat hittills, den är ju inte testad på gravida. Hur hade ni gjort? Var det nån av er som blev bättre i hyn efter v 12 då det inte är lika mycket hormoner i omlopp? nästa vecka börjar jag jobba igen och jag som knappt vill gå ut... Känner mig både tjock och ful. Kan man ta en svart plastsäck över huvet kanske... :(

Svar på tråden Exuviance vid rosacea?