Exuviance vid rosacea?
Någon som provat Rosazol? Jag ska köpa den imorgon, och även prova att göra en ansiktsmask av ricinolja som tydligen skall verka läkande. Har någon provat?
Någon som provat Rosazol? Jag ska köpa den imorgon, och även prova att göra en ansiktsmask av ricinolja som tydligen skall verka läkande. Har någon provat?
Ja jag ska prova idag! En ansiktsmask på ricinolja och jojobaolja tänkte jag göra.
Igår gjorde jag en egen salva på aloe vera (3 delar typ), jojobaolja (1 del) och tea tree oil (3 droppar), allt som allt bara en skvätt i handflatan. Aloe vera verkar lugnande på huden, jojobaolja brukar rekommenderas för rosaceahud och tea tree oil är bakteriedödande. Lade på och lät sjunka in, jag tyckte allt att det hade dämpat rodnaden något imorse. Kanske värt att prova några gånger för den som har grejer hemma?
Jag har nu provat rosazol i några dagar och tro det eller ej, men alla inflammationer lade sig ganska omgående och jag känner mig MYCKET bättre. Har också, eftersom jag undviker vanliga ansiktsmasker, gjort en ansiktsmask på ricinolja och jojobaolja, den gjorde huden väldigt mjuk och smidig och kändes bra och "naturlig". Vet att det som hjälper en, inte behöver hjälpa en annan, men kanske värt att testa?