• ELHU

Barnbok med STORA bokstäver??? Tips nån?

Är ute efter en barnbok med stora bokstäver.. men har inte en aning om det ens finns...?
    Nån som kan tipsa om någon bok?

Sonen visar intresse för att lära sig läsa men har svårt för små bokstäver. Stora bokstäver har han bra koll på.

• Svar på tråden Barnbok med STORA bokstäver??? Tips nån?
  • morochmer

Finns en serie böcker som finns i varje bokhandel och på coop7ica etc. De heter extra lätt att läsa. De är med versaler och endast någon rad på varje sida. Spännande historier med.

• Lady Gaga

Sen finns Mitt första ABC från Goboken. En suverän serie. Min dotter älskar den och mkt tack vare dom böckerna så kan hon hela alfabetet nu. Hon är fyra år.

• ELHU

Tack för tipsen!
    Vi har ABC-serien men inte tänkt på att det är stora bokstäver i den??
    Måste kolla upp detta :)

• ELHU

Är det stora bokstäver i den serien?
    Låter intressant.

• Tant Green

Ja alla böcker i "Extra lätt att läsa"-serien har stora bokstäver (och ca 2-4 rader per sida).

• Dr Mupp

Precis som de andra säger så tipsar jag om Extra lätt att läsa böckerna. Handlar om Omar och Axel. Är skrivna med versaler och har bara några enstaka rader per sida. Min 6 åring älskar dem.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • ELHU

Vad bra att det inte är mkt text, då blir det inte så jobbigt och de kan lyckas!

• KarinN80

Har oxå en 6-åring som älskar att läsa om Axel och Omar

Nala 030620, Wiktor 050224, Arvid 080116
  • polisen

"Extra lätt att läsa" är i stora bokstäver. sen finns det även "lätt att läsa".. den är inte i stora bokstäver..

• ELHU

Tack för tipset!

Nu är hela serien med 7 böcker beställda :)

• anne h

menar du stor text eller versaler?

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
Svar på tråden Barnbok med STORA bokstäver??? Tips nån?