• Lilevil

Min flickvänn vill aldrig ha sex längre...

Hejsan!!!

Jag och min flickvänn har varit tillsammans i 3 år nu. De 2 första åren bestod av vild sex och vi hade sex minst 8-9 ggr i veckan. Och det var för det mesta hon som tog initativ. Nu det senaste året har det dock bara blivit mindre och mindre. Och nu är vi i en rejäl svacka där vi kanske har sex 1 gång i månaden. Detta tär på mig och frustationen är enorm. Det är inte ett ämne man kan disskutera med henne om för då blir hon skogstokig. Även om jag lägger upp det på ett fint sätt och verkligen försöker vara förstående.
    Det hon sagt är att hon vill ha sex men hon tycker jag är för på och hon vill ta mera initativ. Så det testa jag. Gick en hel månad utan att jag ens anspela på sex eller något. Och hon gjorde ingenting under denna månaden. Jag älskar henne mest utav allt annat men det går ju inte leva i ett förhållande utan sex. Det funkar bara inte. Jag har absolut inga problem att få tjejer på krogen eller förövrigt. Jag har haft många chanser under vårat förhållande och många som varit intresserad av mig. Men jag har aldrig gjort något för jag älskar min flickvänn. Så mitt utseende kan det ju inte vara fel på och att hon helt plötsligt inte tänder på mig längre.

Jag vet inte vad jag ska göra längre. Hon säger att jag är äcklig som bara vill ha sex hela tiden när vi börjar disskutera och att hon mera vill mysa så blir hon på humör. Tro mig jag har försökt allt. Nu har det gått 2 månader under denna tiden har vi haft sex 1 gång. Och jag har inte gjort något anspel på sex överhuvudtaget. Jag har myst med henne varje kväll. Vi ligger och kramas, pussas och myser. Jag bjuder ut henne på middagar, ger henne blommor köper saker. Hon säger hon älskar mig och jag säger det till henne. Men fortfarande inget sex. Droppen var igår natt då jag förberedde en middag med tända ljus i hela lägenheten. Extremt mysigt och allt var på topp. Så efter några timmar så började jag lite smått, Så får jag samma kommentar som jag alltid får om jag försöker göra mera. "men du"..... Då explodera jag bara och kanske vräkte ur mig hur jag kände och att jag inte längre klarar av att leva i ett sex dött förhållande. Då skrek hon bara gå och knulla någon annan då om jag är så tråkig.

Vad är felet här? Det är uppenbarligen hennes sexdrift som det blivit nått skruvat med. Några saker som har hänt är att hon gått upp i vikt sedan vi träffades och äter ganska onyttigt. Hon har säkert gått upp 10kg på 2 år. Sen hade hon en könssjukdom när vi träffades men upptäckte det först efter 1, 1/2 år in i förhållandet. Jag var vaccinerad mot just den könssjukdomen så jag drabbades inte.  Kan det ha varit något som har ställt till det? jag står som ett stort ? och jag vet inte hur länge jag klarar av detta. Jag älskar henne överalltannat men man kan inte leva i ett förhållande utan sex.

• Svar på tråden Min flickvänn vill aldrig ha sex längre...
  • Anonym

Förstår att det känns jobbigt, och visst går det upp och ner med hur ofta man har sex.
    Jag tror lite på det där att lust föder lust, sex föder sex. Att ju mer sex man har, desto oftare kommer man vilja.
    Jag och min pojkvän har varit ihop i 3 år, första året var vi som ni, hade sex varje dag, minst en gång per dag, massa olika sex, exprimiterade etc etc. Efter ca 2 år började det blir lite förändrat, vi hade fortfarande sex men inte alls lika ofta. Varför vet jag inte, det kom mycket ivägen, men vi fortsatte ju och mysa. Sedan kom vi in i en rejäl svacka, båda två. Vi var helt enkelt inte sugna. Hade sex kanske 1 gång i månaden. Vi kramade, och myste men inget sex.. Vi började prata om det och undrade lite varför det blivit så, och vi var överrens om att vi ville ha mer sex, nu har vi bra sex och vi har det oftare. När vi väl började ha sex så ville man ha mer. Samma sak från pojkvännens sida.
    Nu verkar du ju inte kunna prata med henne om detta utan att hon blir skogstokig vilket såklart är ett problem.... och vad jag kan se verkar du ju göra allting rätt.
    Har du frågat henne varför hon inte är sugen på sex?
    Äter hon några mediciner? Något preventivmedel? Vissa preventivmedel kan ju faktiskt ta bort sexlusten totalt. Har jag varit med om.
    Vad är det som gör att hon inte vill, är hon bara inte sugen på sex? Jag tror ni behöver prata, och jag kan inte se fel att du försöker lite smått när du vill ha sex, för det är väl klart att man vill ha det med ens partner! Jag kan tycka det är grymt upphetsande när min kille visar att han vill ha sex och tar initiativ, men jag gör även samma sak jag när jag vill ha sex, visar det. Ibland är jag inte sugen, kan vara för att man befinner sig i en del av sin menscykel, vissa reagerar ju olika under olika perioder, tex vid ägglossning/mens. Så det kan ju finnas anledningar till att hon inte vill ha sex. Men detta verkar ju ha hållt i sig längre än 1 månad liksom.
    Men jag tror verkligen på att sex föder mer sex. Försök hitta nytändningen!
    Och ta reda på vad det är för anledning att hon inte vill ha sex, är hon inne i en stressad period? Har hon mycket att göra, mycket att tänka på? Jobbar hon mycket? Pluggar? Hur är henne hälsa i övrigt?
    Jag tror på att ta reda så mycket som möjligt och visa att du bryr dig. Säg att du inte fråga henne för att du vill vara på, utan att du verkligen vill veta hur hon känner och upplever det, varför hon inte vill ha sex, om du gör något fel... ja, etc. Försök få henne öppna sig och säg att du bryr dig om henne att det är därför du undrar. Säg även mer i stil med att du längtar efter att ni ska ha sex tillsammans, inte liksom "Jag vill ju ha sex men vi har ju inte det längre.." utan framställ det mer att du verkligen längtar efter att ni två ska ha sex. Längtar efter hennes kropp. Att det är underbart att ha sex med henne och att du saknar det. Än att bara framställa sex som att det är ett behov från din sida utan försök få henne att förstå att du vill ha det med henne och inte "bara för att".
    Lycka till, förstår att det känns jobbigt. Speciellt om ni inte kan prata om det, men försök. Ta upp det när ni inte ligger i sängen, utan kanske när ni sitter vid matbordet och inte har planer på att ha sex just då. Och verkligen förklara att du bryr dig och vill veta.
    Kram

• Anonym

Jag är precis som din flickvän.
    Det spelar ingen roll vad min sambo gör eller säger... Min sexlust och attraktion har minskat gentemot honom. Jag säger det är så jag känner och lider inte av det, men jag lider enormt i tysthet.

Men för att vara ärlig mot dig (vilket jag inte kan vara mot min sambo- jag VET det är fel och jag är elak....) men jag är kär i någon annan. Jag blev kär i min kompis och han i mig och varje gång vi träffas är vi kåta som djur att vi bara inte kan stå emot av att ha sex.

Jag hoppas verkligen för din skull att det inte är så med din flickvän för ingen mår bra av att ha det så. Om jag nu utgår från min egen situation...
    Vill verkligen inte göra dig misstänksam mot din tjej eller göra dig upprörd, men din situation låter ganska så lik min. Men så har vi oxå barn tillsammans vilket klyddar till livet ännu mer.

Jag hoppas det löser dig för dig och tjejen och ni kan hitta tillbaka till hur det var innan alla bekymmer.

• MickeN1973

Varför skulle hon vilja ha sex med dig?  
    Hon kan hålla dig kvar genom att mysa med dig.

• Anonym

ts... tjejer njuter inte av sex på samma sätt som killar gör, det är helt normalt och vanligt att tjejer inte vill ha sex eller vill ha sex lika ofta. En jämförelse så att du kanske kan förstå din tjej är att din tjej kanske ser på sex som hon ser på att behöva jobba varje dag. Tjejer ser nog sex mer som en plikt då en tjej inte får ut något av sex eller njuter av det, iaf inte på samma sätt som killar.

• Anonym (tjej)
    Anonym skrev 2011-05-22 22:28:55 följande:

ts... tjejer njuter inte av sex på samma sätt som killar gör, det är helt normalt och vanligt att tjejer inte vill ha sex eller vill ha sex lika ofta. En jämförelse så att du kanske kan förstå din tjej är att din tjej kanske ser på sex som hon ser på att behöva jobba varje dag. Tjejer ser nog sex mer som en plikt då en tjej inte får ut något av sex eller njuter av det, iaf inte på samma sätt som killar.

Det där var det konstigaste jag hört. Jag njuter oerhört av sex och ser det verkligen inte som en plikt. Skulle aldrig ha sex om jag inte själv ville men det vill jag, tro mig Flört
  • Tinnys

Ni behöver nog gå och prata med någon, familjerådgivning.

• Anonym
    Anonym (tjej) skrev 2011-05-22 22:37:07 följande:
    Det där var det konstigaste jag hört. Jag njuter oerhört av sex och ser det verkligen inte som en plikt. Skulle aldrig ha sex om jag inte själv ville men det vill jag, tro mig Flört
    Det jag skrev handlar väl inte om enskilda individer utan mer generellt. Självklart finns det undantag.

Så till ts, det är ganska stor chans att din tjej inte njuter av sex så som de flesta andra tjejer inte gör, dock inte ALLA.
  • Rakad Apa

Hej Ts, jag förstår precis hur du känner dig. Har varit i samma situation som dig och jag led verkligen. Dessvärre slutade det hela med att jag var otrogen. Jag önskar i efterhand att jag hade gjort slut istället och lämnat förhållandet med hedern i behåll.
    Tycker att du borde ställa din flickvän mot väggen och förklara för henne att förhållandet inte kommer att fungera längre om ingen förändring från hennes sida sker.
    Jag skulle aldrig orka leva i ett sådant förhållande igen!! Nej tack till torrfittor!

Lycka till Ts, hoppas det löser sig!

Formerly known as Rakad Apa
  • Rakad Apa
    Anonym skrev 2011-05-22 22:28:55 följande:

Nej, det är varken normalt eller vanligt att ha så låg sexlust som Ts flickvän.
    Formerly known as Rakad Apa
  • Anonym
    Rakad Apa skrev 2011-05-22 22:50:36 följande:
    Nej, det är varken normalt eller vanligt att ha så låg sexlust som Ts flickvän.
    Jo jag tror att det är högst normalt hos tjejer/kvinnor. Så ja ts, du får väl helt enkelt be henne att börja ställa upp. Om du inte kan sköta dina utlösningar på egen hand vill säga?
Svar på tråden Min flickvänn vill aldrig ha sex längre...