• prinsessansMamma

HJÄÄÄLP angående tårta!! oblat, osv..

Min dotter fyller år i helgen, och jag har tänkt baka en tårta själv.

antingen en tårta med oblat på, i form av nalle puh eller mimmi, - MEN VART KÖPER JAG SÅDAN OBLAT I MALMÖ?  hinner ju inte beställa en :(

andra alternativet är att göra en barbapapa-tårta, så enkel som möjligt, vill göra en sådan som är formad som en av figurerna,å inte med sugarpaste. Vet hur jag ska göra tårtbottnen, fyllningarna å täcka den med marsipan, men vad ska jag använda till armar, mun, ögon? behöver nån form av svart penna eller nåt :/

brukar inte baka så ofta, å jag gillar inte sugar paste å sådant så sånt finns inte hemma.
    Men om det nu bara är sugarpaste man kan ha, tex svart, kan man köpa endast lite lite då eller? behövs ju bara lite å vill inte behöva köpa nåt som endå kastas sen!

Jätte tacksam för svar, era egna recept, kanske bilder, å tips tack :D

• Svar på tråden HJÄÄÄLP angående tårta!! oblat, osv..
  • Lady without tattoo

varför frågar du i två trådar?

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • prinsessansMamma

för att jag inte var lika tydlig i denna rubrik, eftersom jag vill ha svar snabbt så kände jag att det lika bra va att göra en till tråd där jag endast frågar vad det är jag är ute efter och i vilken stad!

sitter fortfarande å tänker på vilken tårta det blir, så jag behåller båda trådar, vem vet kanske får nåt bra tips!

Svar på tråden HJÄÄÄLP angående tårta!! oblat, osv..