• Anonym (stinker?)

Jag luktar tydligen illa :-(

Har fått höra från 4 olika barn i olika situationer att jag luktar illa, att jag är äcklig och att jag stinker.
    Not so fun direkt!
    Har frågat min man och han rycker på axlarna, inte typ nej nej självklart inte men han kan väl inte med att säga något annat, detta is hunting me.
    Gud vad mår dåligt jag mår över det men vet inte vad jag ska göra!
    Jag känner inte lukten själv. Försöker verkligen lukta över allt. Det som gör det så svårt!
    Jag duschar varje eller varannan dag. schampo, balsam och duschcream
    Jag rakar mig under armarna med jämna mellanrum. Jag änvänder deo två gånger om dagen och lite parfym på morgonen. Jag bortar tänderna morgon och kväll och sköjer med mintflour.
    Jag vet inte mer vad jag ska göra! tips?? Kan inte ha starka parfymer då jag jobbar med barn. Finns det typ kroppsvatten som inte luktar så starkt?
    Jag är överviktig så kanske är det som orsakar? Det håller jag på att ta tag i så de tipsen behöver jag inte.
    Vill ju inte gå runt och lukta illa och barn brukar ju vara ärliga, så jag tror verkligen att det är sant! Alla tips mottages tacksamt!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-18 14:33
    Jag tackar vänligen för hjälpen påväg mot en bättre lukt Detta tar jag till mig och ska prova:
    * be en vän i helgen lukta på mig och vara helt ärlig.
    * Köpa absolut torr deo på apoteket
    * Fråga tandläkaren nästa vecka om jag har dålig andedräkt och bli bättre på tandtråd och tungskrap
    * prova mjölksyrebakterier mot underlivet och knipa mer för att slippa urinläkage (även om det är lite)
    * ta med extratröja till jobbet och vaska av överkroppen en gång mitt på dagen.

Kan även svara på några återkommande frågor:
    - jag röker inte, snusar inte, dricker inte kaffe eller te eller har några djur.
    - bor inte i ett mögligt hus (byggt 91)
    - går förtillfället inte ner något i vikt
    - äter husmanskost för det mesta

• Svar på tråden Jag luktar tydligen illa :-(
  • Anonym

Byter du kläder varje dag? Annars kan det vara dom är som är boven?

Hur nära har barnen varit som sagt så? Du ska givetvis ta det på allvar, barnen är de få som vågar säga sanningen....

• Anonym

Du kanske har dålig andedräkt (apropå att du måste skölja med mintflour)? Prata i så fall med din tandläkare... Det kan ju också vara att de (barnen) inte gillar tvål-lukten.

• Anonym

Är det från kroppen då? Kan det inte vara från magen som kommer upp från munnen? Isf skulle jag rekommendera SB12 starkt! tkr den e superbra :)

• Anonym (mat?)

Äter du något som kan tänkas lukta när det avdunstar från kroppen? Tänker på vitlök eller något annat. Vissa saker kan smaka gott med lukta konstigt när det kommer ut via huden.

• Ellikapellika

Svettdoft kan sätta sig i kläderna så det är svårt att få bort. Likaså kan en del kryddor ge en skarp kroppsdoft när man blir varm/svettas. Kan det vara något sådant som känns?

• ErikaCC

hmmm vad mysko.. du låter ju renlig av dig. Kan det vara kraftig svettlukt? Vissa får ju t.o.m hjälp att operera bort svettkörtlar.

• Pickeli

Exakt vad luktar du? Fråga en vän vad du luktar, någon som inte träffar dig varje dag!

• Javah

Barnen kanske tycker det är parfymen som luktar illa, eller rent av munvattnet?

Behöver ju inte vara svett vi snackar om nu, min son tycker att vårat munskölj luktar jätteäckligt!

Svar på tråden Jag luktar tydligen illa :-(