Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Foster som lever efter aborten

Om de lever när de kommer ut kan man väl se till att ta död på dem. Det HÄNDER att foster lever efter en abort eller mf.

• Här och nu
    iii skrev 2011-05-18 17:44:45 följande:
    Så fort de är ute så räknas de förmodligen som en människa och man får inte syssla med aktiv dödshjälp. Ironiskt...
    Nej, de räknas inte som människor förrän i v 23. Läste artiklarna o undrar varför det inte stod nåt om den medicin som avstannar graviditeten.
  • Här och nu
    iii skrev 2011-05-18 17:51:47 följande:
    Men de gäller väl bara så länge de är i livmodern? Vad kallar man för tidigt födda barn som kanske föds i v22? De kan ju faktiskt överleva så tidigt om man har tur. Kallar de dom verkligen för foster när de är för tidigt födda?
    Inget foster/barn har överlevt tidigare än v 23 i Sverige o man anstränger sig inte för att rädda dem tidigare.
  • Här och nu
    iii skrev 2011-05-18 17:54:54 följande:
    Ok, hade förr mig att det var möjligt iallafall. Nu tycker jag ändå att man ska få ge dom en spruta som stannar hjärtat i dessa lägena och inte bara stå och se på hur de dör sakta. Ett oskyldigt foster/barn ska inte behöva lida för vuxnas beslut.
    Nej precis, fostret/barnet ska inte behöva lida. Tur att sånt här kommer fram!
  • Här och nu
    Myapocalypse skrev 2011-05-18 18:37:41 följande:
    Jag tror det är nått sånt. Är inte säker, kommer inte ihåg riktigt :P
    Alla som berättat om sena aborter skriver att de får tabletter för att avstanna graviditeten.
  • Här och nu
    Myapocalypse skrev 2011-05-18 19:07:50 följande:
    Då är det atagligen därför. Va fortfarande i chocktillstånd när jag gjorde aborten. Gick rätt fort från att jag fick reda på att jag va gravid tills jag tog bort det. Men nu när du säger det så är det ju logiskt. Pillret tar ju död på fostret = graviditeten avstannar.
    Personalen i artiklarna påstår ju att sådant piller inte ges. Brukar ju va ett som avstannar o ett som sätter igång.
  • Här och nu

Djur får man avliva om de lider. Människor måste lida till döds även om de är foster som valts bort av sina föräldrar.

• Här och nu
    Hannah76 skrev 2011-05-18 19:21:31 följande:

Det är inget piller som dödar fostret man får, utan en medel som blockerar gravidtetshormon. Första steget i en medicinsk abort alltså.

Som gör att moderkakan inte kan producera näring o så dör fostret.
  • Här och nu
    R3becca skrev 2011-05-18 20:05:13 följande:
    Men.. Tar man död på fostret först då (med typ liknande medel som vid medicinsk abort) eller låter man det komma ut och självdö? :/
    Man avstannar graviditeten med tabletter på samma sätt, men det behövs kanske högre dos.
  • Här och nu
    Förväntansfull0406 skrev 2011-05-18 21:23:47 följande:
    Ja så är det.
    Alla som skrivit om avbrytande här har fått tablett som avstannat.
Svar på tråden Foster som lever efter aborten