Köpa lägenhet i Årsta?
Hej!
Jag har tjuvläst här länge och har först nu tagit mig för att ställa en egen fråga. Vi bor idag i en liten lägenhet på Södermalm i Stockholm med vår ettåring och har börjat leta efter något större, eftersom vi planerar tillökning! Eftersom vi inser att vi inte kommer ha råd med något större här har vi börjat leta oss utanför tullarna och har precis hittat en för oss helt fantastisk lägenhet i Årsta (www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3,5rum-arsta-stockholms-kommun-jarnlundsvagen-5,-2tr-1825936). Vi har varit omkring och tittat på området och är förbluffade över att vi inte letat här tidigare, det verkar vara ett fantastiskt område för barn. Visning är dock inte förrän om drygt en vecka.
Eftersom vi inte känner till området som sådant sedan tidigare är min fråga vad det är för människor som bor i Årsta och runt Årstaberg, och om det är något ni tycker vi bör tänka på. Både för- och nackdelar! Det är ju lite komplicerat att gå och ringa runt bland grannarna. Hur är det t.ex. med dagis, fritidsaktiviteter, (öppna) förskolor, kaféer och annat? Någon som har koll? Tacksam för snabbt svar, det vore bra att veta redan innan visning!