• Svar på tråden Någon som har denna spark/springcykel? Vad tycker ni om den?
  • amlesd

Inte någon som har liknande denna cykeln?

• en glad
    amlesd skrev 2011-05-18 18:08:26 följande:
    lekmer.se/leksaker/trampbilar-och-sparkfordon...
    Två mig närstående barn lärde sig cykla "riktigt" på en gång med en sådan. I det ena fallet köptes cykeln för att föräldrarna var urless på att springa fram o tillbaka som stöd åt barnet på en vanlig cykel. Det funkade!
  • amlesd
    en glad skrev 2011-05-18 18:37:05 följande:
    Två mig närstående barn lärde sig cykla "riktigt" på en gång med en sådan. I det ena fallet köptes cykeln för att föräldrarna var urless på att springa fram o tillbaka som stöd åt barnet på en vanlig cykel. Det funkade!
    Tack för ditt svar!

Tyckte du det verkade som om att barnen gillade den cykeln?
  • mrs lundin

sånna cyklar är vanliga här i danmark, kallas "löbecykel" (spring-cykel). Har själv tänkt skaffa en när min dotter blir lite äldre (hon är bara en månad nu), Ser ofta folk som är ute på promenad med en liten på en sån, går ju att ha från typ 2 år. 

• amlesd
    mrs lundin skrev 2011-05-18 19:29:24 följande:
    sånna cyklar är vanliga här i danmark, kallas "löbecykel" (spring-cykel). Har själv tänkt skaffa en när min dotter blir lite äldre (hon är bara en månad nu), Ser ofta folk som är ute på promenad med en liten på en sån, går ju att ha från typ 2 år. 
    Vanligare i Danmark än här då kanske.

Kommer nog att bli en sådan.
    Tack för ditt svar!
  • Marianne84

Vi har en spring cykel till vår pojke som är 4. Vi köpte se förra året för att han inte kunde/ville trampa på en 3:hjuling förra året. De har gått hur bra som helst och man slipper hålla i eller putta fram honom och han orkar ta sig fram mer och fort går de. Men vi har inte en sån du har länkat till dock

• Majan78

Vi har inte en exakt likadan, men en liknande. Vår son är 4 och gillar den jättemycket. Han tar sig fram mycket snabbare på den än på en vanlig cykel. Tycker den är super att träna balans med.

♥ V 2007♥A 2009 ♥
  • Flickan och kråkan

Vi har springcyklar tillbåda våra barn - inte just den du länkar till men andra. Äldsta blir 3½ år i sommar och har inte något större intresse för cykling......men det beror inte på cykeln utan hans personlighet . Lillebror har precis fyllt 2 år och fick en springcykel i födelsedagspresent. idag tog vi första lite längre turen och han har redan börjat hitta balansen. Kanonkul . Han ville inte gå in, men nu sover han, ska ut och cykla sen igen. kanske kan locka med storebror när vi hämtar honom på förskolan också .

Tänkt bara att kolla höjden.....så att cykeln inte är för stor.

Svar på tråden Någon som har denna spark/springcykel? Vad tycker ni om den?