• Anonym (akut nekad)

ringde min psykakut,nekad hjälp

började må dåligt igen för 2 veckor sen och har haft kontakt med min psykolog,hon sa att jag ska ringa heldygnsvården om läget blir outhärdligt.
    Nu är det det,jag orkar inge mer.....har knappt ätit mat senaste veckorna för min anorexi kommer tillbaka när jag blir deprimerad.

jag ringde nyss och grät och förklarade hur dåligt jag mår och anledningen till att jag rasat.

har förlorat mitt barn Gråter
    flytt hals över huvud från ett långt förhållande där jag blev misshandlad.
    nu efter samtalet till psyk är jag så knäckt,fick till svar att då måste dom ringa efter en jourläkare och han känner mig inte såsom min ordinarie läkare,plus att mobila teamet hämtar inte patienter såhär sent, sen frågade mentalskötaren om jag kunde ta t-banan dit isf men jag klarar inte att åka kommunalt ensam och de ville inte ens tanka på sjukresekortet.
    han sa att jag ska komma 8 imorgonbitti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-18 22:58
    men ångesten är så hög att jag kommer inte kunna sova än på ett tag så jag kommer va däckad imorgonbitti,så vad göra???

det är första gången som jag ringt psyket akut och fick rådet att ta 2ml theralendroppar..och gå lägga mig och sova.
  • Svar på tråden ringde min psykakut,nekad hjälp
  • emchristina

Har du förlorat ditt barn?! Förvånad Alltså, har ditt barn dött...? Fyfan. Beklagar!! {#emotions_dlg.flower}

Har tyvärr ingen erfarenhet från psykvården. Hoppas någon annan kan hjälpa dig. 

• Anonym (akut nekad)

jag är den typen att det ska verkligen långt innan jag ber om hjälp för jag vill klara av allt själv.
    jag ser ingen mening med livet längre.
    varje kväll innan jag somnar så önskar jag att jag dör i sömnen.

• Anonym (Fy)

Det är ju dumt att de inte kan komma och hämta när det är psykiskt, utan bara om det är fysiskt. Dog ditt barn nyligen, eller är det separationen som fick dig att må så här just nu? Har du tagit Theralen, eller något annat lugnande?

• Anonym

Fungerar theralenet för dig något?

• Anonym (usch)

Har du råd med taxi? Kan du inte få ngn att skjutsa dig?
    Fruktansvärt vad du vart igenom. Ring igen till psyk. Dom brukar vara hjälpsamma tycker jag. Be dom skicka taxi! Kanske ta teraleen först, om det inte hjälper, så ring igen!
    Kram

• Anonym

Tyvärr tar de sällan in folk på psyk för "bara" ångest, vad jag hört.

• Marie56

hej vännen
    Du ska ringa se om det är samma 0771774411 säg du ska ha en sjukresa
    till sjukhuset nu.Och du de ska ta emot dig.De är så konstigt bara stå på dig.
    kram marie ch
    marieforum.bloggo.nu 
    det kostar 40 kr. 

• Anonym (akut nekad)
    Anonym (Fy) skrev 2011-05-18 23:18:31 följande:

Det är ju dumt att de inte kan komma och hämta när det är psykiskt, utan bara om det är fysiskt. Dog ditt barn nyligen, eller är det separationen som fick dig att må så här just nu? Har du tagit Theralen, eller något annat lugnande?

det är en kombo av bägge tror jag,alla tankar som far runt i skallen. förlorade mitt barn 6 månader sen och i samma veva flyttade jag och jag kommer knappt ihåg hur jag har packat,hade en vän som hjälpte mig igenom själva sorgen av mitt barn samt misshandeln och flytten.

nu går jag inte utanför dörren om jag verkligen inte måste.

jaa,jag har tagit stesolid och theralen....hoppas dom dämpar paniken
  • Anonym

Ni som säger att TS ska åka in: har ni personlig erfarenhet av att få hjälp i liknande situation? Tyvärr tar många mottagningar inte in någon som inte är akut självmordsbenägen.

• Jamo

Innan stesoliden och theralenet verkar tycker jag att om du kan att du ringer en vän eller anhörig och berättar. Frågar om dom antingen kan komma över nu eller imorgon tidigt så att du kommer iväg till psykiatrin. Låter konstigt det att mobila teamet inte kör in dig,i landstinget jag jobbat (inom psykiatrin) kör ALLTID mobila teamet in personer som behöver komma in, inget knussel om att "dom inte kör så sent". Dom jobbar ju från 18:00-07:00 just för att dom ska hjälpa folk hemma och att köra in folk.

Hoppas verkligen allt blir "bra" med dig och att du får hjälpen du behöver.

Svar på tråden ringde min psykakut,nekad hjälp