• MrsD

Varför sola topless?

Jag skulle aldrig fa for mig att sola topless pa stranden, inte ens pa var privata pool. Folk som gor det vill bara ha uppmarsamhet, big deal om man ar vitare pa brosten, vem ser dem liksom, mer an en sjalv och ens partner. Jag gillar inte att visa upp ALLT, dessa privata delar ar till for mig och min man. ENDAST. Och inte alla snuskgubbar som ar pa stranden och glor...urkkk

• MrsD

(och anda gar jag aldrig pa offentliga strander, utan bara de som tillhor hotell, alltsa brukar det vara ganska privat och snuskgubbarna har inte rad att vistas dar)

• MrsD
    LjubaviMoja skrev 2011-05-19 18:06:27 följande:
    Jag tror nog att de bara tycker att det är skönt att sola topless, och vissa ränder kan synas om man har linnen och klänningar.

Men visst finns det alltid de som är "attention freaks" oxå.
    Ja det ar ju sa hemskt att ha rander! Jag visar hellre upp mina brost for vartenda smuts som sitter pa stranden an att ha en liten rand! Och om man koper en bikini som ar utan band sa far man inga rander.

Jag bryr mig anda inte folk far gora som de vill, jag sager bara vad jag tycker och nej jag har mer respekt for min kropp an att visa upp den till allt och alla.
  • MrsD
    LjubaviMoja skrev 2011-05-19 18:22:57 följande:
    Jag håller med dig , jag är inte den som solar topless, jag solar hellre solarum för att undvika ränder. Men jag bryr mig heller inte om andra gör det.
    Solarium ar ett utmarkt alternativ! MEN nackdelen for de som vill visa upp sin brost ar att ingen ar dar for att se ;)
  • MrsD

Varfor klar ni inte av er era bikini trosor ocksa da? Ni far ju rander dar!?

• MrsD

Nu kommer sakert nagon komma med det utjatade argumentet "men det ar skillnad pa brost och konsorgan". Cool

• MrsD
    Jonssons skrev 2011-05-20 17:01:27 följande:
    Det är ju bra att han inte bryr sig om att du solar topless, men han knullar din medsystrar med blicken, det kan du vara säker på (även om han inte erkänner det för dig, för det skulle inte jag heller erkänna för min partner). Han är kille och vi funkar så. Jag är ledsen om jag tjallade på oss bröder, men blåneka, det gör jag..
    Bra att du sager det, vissa idioter behover hora det. De som tror att brost inte forknippas med nagot sexuellt.
  • MrsD
    MrsD skrev 2011-05-20 17:10:21 följande:
    Bra att du sager det, vissa idioter behover hora det. De som tror att brost inte forknippas med nagot sexuellt.
    (av vissa man och kvinnor for den delen ocksa)
  • MrsD
    varfördåför skrev 2011-05-20 17:10:35 följande:
    uttjatat av en anledning?
    Finns inga andra bra argument. Darfor ar det uttjatat.
  • MrsD
    nika skrev 2011-05-20 18:54:10 följande:
    Man får väl inte sola naken på allmän strand i Sverige, eller? 
    Bor inte i Sverige, kan inte era lagar.
  • MrsD
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-20 21:36:15 följande:
    Haha jaa.... så typiskt.... Själv visar jag varken bröst eller könsorgan offentligt.
    Samma har. Tycker inte om att visa allt jag har till alla. Den enda som ar vard att se mina privata delar ar min alskling.
  • MrsD
    exiteme skrev 2011-05-20 20:44:55 följande:
    Jag gillar inte ränder. Spenderar min tid i solen på nakenbadet.
    Det ar bra att det finns nakenbad for de som vill bada nakna.
  • MrsD
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-20 21:43:41 följande:
    Ett tips till det som inte vill sola med bikiniöverdel

www.aftonbladet.se/resa/article13027003.ab
    Men nackdelen ar att de som vill visa brosten inte far lika mycket uppmarksamhet pa nakenbad, for dar ar alla nakna!
  • MrsD
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-20 21:48:45 följande:
    Nää det är sant! Men varför inte bara klä av sig naken när man ändå håller på lixom? Det kan ju bli vita ränder Förvånad
    Japp och vissa klarar faktiskt inte av vita rander! Gråter
  • MrsD
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-20 21:55:09 följande:
    Sorgligt att man hellre visar upp sina privata delar på offentligehten än att få ränder :/

Jag hatar också ränder, men jag anser att har man någorlunda respekt för sig själv och sin partner slänger mna inte bara bh:n sådär Flört Skulle förövrigt aldrig ens tänka tanken!
    Man gor ju som man vill. Jag bryr mig inte ett dugg om jag ser nagon som ar topless, det hander dock ALDRIG har dar jag bor. Det ar forbjudet.
    Och att vissa klacker ur sig att man ar avundsjuk och har daligt sjalvfortroende om man inte gillar/solar topless far mig bara att skratta. Jag VET att jag ser superbra ut och att jag har en perfekt kropp, och darfor finns det bara EN man som ar vard att se HELA min kropp och det ar min underbara man.
  • MrsD
    brünnhilde skrev 2011-05-20 22:37:17 följande:
    ts och mrsD vad fint att ni hittat varandra! Då kan ni vara snygga helt ifred i den här tråden.
    Japp! Eller hur? Kyss
  • MrsD
    brünnhilde skrev 2011-05-20 22:41:24 följande:
    Den stora skillnaden är att vi andra låter folk göra som de vill utan att döma.
    Jag domer ingen. Har skrivit mer an en gang att jag inte bryr mig om man nu vill sola topless MEN jag skulle aldrig gora det for att jag helt enkelt inte vill flasha mina brost for allt och alla.
  • MrsD
    Spartacus skrev 2011-05-21 09:14:53 följande:
    snyggt angrepp.

så jag får inte känna att mina bröst inte är sexuellt laddade för att dom är det för dig?

är det några fler av andras värderingar om min kropp som jag bör ha i åtanke innan jag bestämmer mig för hur jag vill klä mig i vissa situationer? menar, unga tjejer går ju med halva rumpan uthängandes ur shortsen på stan mitt på dan men att på plajan i 30-gradig värme lätta på bikiniöverdeln är ju direkt förkastligt?

är det själva vårtorna som är så laddade? för bikinis idag döljer ju inte särskilt mycket.
    jag kan tejpa dom i såna fall, det var ju den rådande trenden på arvika 2004
    Skrev exakt under...(av vissa man och kvinnor). Ja jag tycker det ar idiotiskt att tro att alla manniskor ser brost som nagot icke-sexuellt. For sa ar det verkligen inte. Annars hade inte snuskgubbar tagit sig till stranden for att fa syn pa lite brost. JAG vill inte att vem som helst ska se mina privata delar MEN om du eller andra vill det, ar det upp till er. Jag bryr mig inte ett dugg. Jag tyckte mest det var korkat att folk anklagar oss som inte vill visa brosten pa stranden for avundsjuka och att man har daligt sjalfortroende mm. I mitt fall ar det tvartom.
Svar på tråden Varför sola topless?