Inlägg från: Plutteli |Visa alla inlägg
  • Plutteli

Varför sola topless?

För mig är bröst inte sexuella, och om andra känner detsamma och därmed tycket att de vill bada/sola toples är det upp till dem. Huruvida man gör det eller ej har liksom inget med respekt för kroppen att göra. Att sola toples är inte samma sak som att skrika ut till världen att vem som helst får göra vad som helst med deras kroppar. Fast iof, när även kvinnor har den synen om andra kvinnors nakenhet är det ju inte märkligt att många män får för sig att de kan göra vad de vill med en kvinna som "visar för mycket"....

• Plutteli
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-21 10:43:23 följande:
    Okej, ska vara seriös nu!

Varför skulle man vara svartsjuk för att man tycker att toplessolning är fel? Allt handlar ju inte bara om att bara för att man är snygg fläker man ut sig. Inte för mig iaf. Jag tycker att dte är respekt att täcka för sina privata delar (speciellt om man har vackra bröst) Man visar lixom att man behöver inte vara tillgänglig för alla. Jag KAN inte ens bli svartsjuk på någons kropp då jag själv har snyggare än alla jag sett på stranden hitintills! Flört Så missförstå mig inte.
    Fast att visa brösten är inte samma som att man är tillgänglig för alla. Att titta på visst, men å andra sidan, vad fan spelar det för roll om folk tittar?
  • Plutteli
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-21 11:11:25 följande:
    Jag ser gaaaaanska mycket mer sexuellt på en kvinna som ligger utan bh än en kvinna man ser några cm av brösten i bikinin av. Det är stooor skillnad. Sedan kan säkert gubbar fantisera ändå, men inte på samma nivå. Dessutom får jag uppfattningen av att toplesssolare är naiva, skriter fullständigt i vad andra tycker och vill ha uppmärksamhet.

Tycker dessutom det är respektlöst att sola topless i tex Thailand då det är olagligt, men eftersom thailändarna ör så turistvänliga så gör dom inte så mycket ändå. Men man kan fortfarande på böter och fängelse på vissa ställen. Muslimska länder är också respektlöst att sola topless i då det går emot landets lagar, men som sagt, som lättar lite på lagarna för turisternas skull trots att dom egentligen inte vill.
    Hahaha, så mycket för "om jag åker till ett muslimskt land får jag fan ta på mig burqa" argumenten som haglar i somliga andra trådar...

Sorry OT...
  • Plutteli
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-21 11:00:11 följande:
    För mig är det att nedvärdera mig själv att göra mina privata delar synliga för allmänheten.
    För dig ja. Nån annan kanske är exhibitionist (stavning?) och vill att folk ska titta (men inte röra), en tredje ser inte bröst som sexuella och skiter i vilket och en fjärde råkar bara tycka det är bekvämast att sola utan bikiniöverdel (nått jag kan identifiera mig med) men struntar blankt i om nån kollar eller ej, och ytterligare nån vill slippa linjer men inte visa brösten och ligger därför och solar topless i skymundan.
  • Plutteli
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-21 11:16:33 följande:
    Det är inte olagligt att gå utan burka i muslimska länder, men däremot att sola topless. Så det är skillnad.
    Mja, det beror på land, men visst rent generellt är det inte det.
    Bara en allmän reflektion om hur somliga gormar om "anpassning" och hur de måste anpassa sig om de reser utomlands fast jag är skeptisk till att de verkligen gör det...
  • Plutteli

förlåt en nyfiken fråga, men hur fan ligger man so i ett solarie för att få in ljuset så att insidan av muttan tar färg? (jag är brun naturligt så har aldrig solat solarie)

• Plutteli
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-21 23:05:57 följande:
    Asså jag ligger inte helrak för då blir det vita linjer vid skinorna utan jag typ sitter uppåt med knäna och särar lite. Då får man sol överallt.

Solar ju inte topless på beachen som sagt, men i solariet undviker man ju gärna vita ränder så gott som det går :)
    hahahaha, ok..jag får bara en bild av en solariegynstol i huvudet...
  • Plutteli
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-22 11:29:17 följande:
    Har svårt at tro att axlar och knän kan anses lika sexuella som bröst :/ vart har du hört det? SKulle vara intressant att läsa om sådant!
    Har du inte hört talas om det?
    Om du vill besöka tex en ortodox kyrka måste du täcka dina axlar och ha kjol eller byxor som minst går så att de täcker knäna. (Jag fick långa en sjal när jag skulle in i kyrkan i Venedig just för att jag annars skulle visa axlarna)
  • Plutteli
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-22 11:54:23 följande:
    Asså typ om man har linne? T-shirt går bra eller?
    T-shirt går bra, huvudsaken är att axlarna är täcka så linne eller axelbandslöst funkar inte.
    Dock är ju ben och i synnerhet lår något väldigt sexualiserat i många många länder, och var extremt sexualiserat även i Sverige förr. (Det var ju extremt snuskigt med kjolarna som kom efter andra världskriget som visade knäna!)
  • Plutteli
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-22 12:29:39 följande:
    Haha det kan inte ens JAG förstå faktiskt :P
    Nä, det känns väldigt främmande faktiskt...
  • Plutteli
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-03 13:36:58 följande:
    Nej men sedan skiljer sig ju 50% av alla svenskar så dte är ju inte så konstigt att du tycker att jag är naiv som tror att bara min man ser bilderna(vilket jag vet att han gör) Muslimer skiljer sig bara i högst nödvändiga fall...
    Jag frågar igen eftersom jag inte fått svar: Har du hört talas om hackers?
    Vad gör ni med telefonen om han byter telefon?
Svar på tråden Varför sola topless?