Inlägg från: varfördåför |Visa alla inlägg
  • varfördåför

Varför sola topless?

Frk Svår skrev 2011-05-19 16:43:38 följande:
    För mig är det faktiskt tvärtom. Jag solade topless förr men nu skyler jag mig med bikini.

Såhär i efterhand känns det lite konstigt att tänka på att man sprang omkring helt naturligt framför kreti och pleti och flashade brösten när man var yngre. Då var det helt naturligt att stå i vattenbrynet med pojkvän och massa av hans polare och spela frisbee topless. Något jag aldrig skulle drömma om idag Men jag dömer för den sakens skull inte de som gör det...
    oj nu såg jag framför mig hur jag står frysandes i vattenbrynet i bara bekinitrosor (och hängrumpa) tillsammans med mannen och han skogsarbetarpolare (stora, tjocka, håriga män). Vi hade lätt avfolkat en helt strand på det viset
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • varfördåför
    puss skrev 2011-05-19 20:05:34 följande:
    nehej då, att känna en sund skam inför sin kropp är ju det naturligaste som finns.
    människan är inte skapt för att vara naturlig!
    jo människan, men inte Svensken.
  • varfördåför

jag tycker att det roligaste här är att det tagitsupp flera ggr att män får visa brösten och svaret blir att det är ksillnad för de är ju män. men sedan går man vidare och spyrgalla över oss som inte klär sönerna i klänning i tråden efter. hur skall vi ha det?

kalla dig för hen och skit i vad de andra på stranden tycker, det är ditt liv.

• varfördåför

flaskbarn kräks dessutom riktigt kräks som luktar kräks. ammade barn kräks lite mysig surmjölk som luktar bäbis

• varfördåför
    nousette skrev 2011-05-20 00:29:01 följande:

man skäms väl inte för sin kropp bara för att man vill dölja brösten. Jag tycker att det är respektlöst att vara topless på stranden.. Liten får man väl spara till fantasin och alla är inte intresserade av att se andra bröst...

av respekt för vem?

jag vill inte se extremt smala killar, det tycker jag är äckligt så de får hålla sig hemm ai sommar, jag vill inte se översolade gamla tanter som ser ut som läder så de måste vara hemma i sommar, jag vill inte se killar/män i tajta badbyxor så de måste också vara hemma i sommar...

Eller kan det vara så att jag som störs får håll amig hemma eller tittabort?
  • varfördåför
    Indianica skrev 2011-05-20 09:14:42 följande:
    Jag tycker du överdriver en del. För det första solade inte "alla" topless, men visst var det vanligare än idag. Utseendefixeringen var ju stark under även 80-talet, man drog till havs (där solens strålar reflekteras bäst) smorde in sig med grillolja och täckte delar av kroppen med folie för att få bättre bränna.

Och att Lektyr skulle varit harmlösare än dagens reklam stämmer ju absolut inte: www.tradera.com/Christina-Lindberg-Lektyr-197...

När såg du en sådan här reklamannons i dagens massmedia senast?

Däremot kan jag hålla med om att det är svårare att chockera folk idag (urringat är inget ovanligt), dubbelmoralen är stark (gärna opererade tuttar, men inte amma offentligt, gärna naket, men inte slöja osv) och utseendeficeringen har tagit sig groteska uttryck gällane botox etc. å andra sidan på 1800-talet pudrade man sig med arsenik och hade stålkorgar runt kroppen för att omforma sig. Det var också groteskt. Verkar gå i vågor det där.
    måste bara komentera den där bilden i lektyr, det var ju en vacker bild, de som är i reklamen idag är ju bara porr. kanske inte öfr att de är sådär nakna utan för att de har den kroppshållningen och ansiktsuttryck som är porriga, den där bilden var ju fin.
  • varfördåför
    krillelkpg skrev 2011-05-20 09:48:41 följande:

Det är väl dom som  tror sig vara snyggast i världen som gör sånt.

Min tjej gör inte det, det hör liksom inte till

tycker inte din tjej att hon är snyggast i världen?. Då måste du övertyga henne om det, det är ju ditt jobb!
  • varfördåför
    Ulf Harrys Farsa skrev 2011-05-20 10:02:44 följande:
    Varför jämnställer många kvinnor sina bröst med sitt könsorgan?
    Är att visa brösten är lika illa som att visa framstjärten??, sen att det egentligen grundar sig i dåligt självförtroende och att dom som retar sig på yppiga toplessbadande 20åringar oftast inte har samma spänst i bröstregionen längre.
    jag tror att de är de 20åriga storbystade tjejerna som störsig över konkurensen. Jag kunde iaf inte bry mig mindre om topplesbrudar trotts mina... ja, dom där...
  • varfördåför
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-20 10:17:08 följande:
    Du borde våga fråga. Älskar han dig så ska han inte kolla på andras kroppar och tänka sexiga tankar.Flört
    fasen varför har ingen sagt det till mig måste ringa min man och berätta att vi inet äslkar varandra och aldrig ahr gjort det häller
  • varfördåför
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-20 10:20:09 följande:
    Tycker jag du borde kanske.

Nejmen seriöst. Älskar man någon gör man bara inte så. Det handlar om respekt till sin partner.
    kan du helt alvarligt styra dina tankar. Lite impad blir jag allt, och även din partners? du kasnek skulle hålla kurser i det?

Självklart tittar min man på andra kvinnor (det gör jag också, vi har gasnka samma smak då det gäller kvinnor) men det är ju mig han älskar och försörjer, vad som finns i hans tankar kan jag inte styra och vill nog inte häller, det verkar vara mest sunda tankar i hans huvud.
Svar på tråden Varför sola topless?