• YlvaD

Kluven angående Cypern, nån som vill råda?!

Hej!

Inget världsproblem egentligen Flört, men saken är den att jag har reserverat en resa till Cypern och vet inte om Vi ska åka till Ayia Napa (kan stället innan och utan) eller Fig tree Bay (var där för 15 år sedan)...
    Dessa hotell är det i så fall:

Callisto i Ayia Napa och Althea Beach i Fig tree Bay känner oss lite kluvna och har svårt att för att bestämma oss Skrattande. Vi bara älskar Cypern och Ayia Napa, men kanske kul att byta lite...

Tacksam om någon Vill tycka till!

// Ylva

• Svar på tråden Kluven angående Cypern, nån som vill råda?!
  • SofiaD

Haha, har nästan samma "problem"! Väljer mellan Callisto och Nausicaa beach!

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • YlvaD
    SofiaD skrev 2011-05-19 12:42:29 följande:
    Haha, har nästan samma "problem"! Väljer mellan Callisto och Nausicaa beach!
    Vilket sammanträffande...Vilket lutar det mest åt för eran del? Vi måste bestämma oss inom en vecka.

När ska Ni åka?

// Ylva
  • SofiaD

Det lutar åt Nausicaa i oktober. Är osäker på hur sent i okt man vågar åka och fortfarande ha bra väder... Ni då?

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • S0L

Hejsan!
    Vi valde mellan Callisto och Nausicaa beach, det blev Callisto då vi bokade ca 3 veckor innan och de sänkte priset några tusenlappar mer på callisto än Nausicaa.
    Vi kom hem från Callisto 17 maj och är mer än nöjda! stället var finare i verkligheten än vad vi fått uppfattningen av från FR hemsida! Stranden var bättre än vad det stod där med! Vi är jättenöjda! men nästa gång så tar vi bara frukost istället för halvpension då det blev tråkigt att äta buffe efter några dagar så vi gick ändå på olika restauranger de sista kvällarna.

Men vi ångrar inte vårt val! Vi längtar tillbaka!

• SofiaD
    S0L skrev 2011-05-26 17:49:53 följande:
    Hejsan!
    Vi valde mellan Callisto och Nausicaa beach, det blev Callisto då vi bokade ca 3 veckor innan och de sänkte priset några tusenlappar mer på callisto än Nausicaa.
    Vi kom hem från Callisto 17 maj och är mer än nöjda! stället var finare i verkligheten än vad vi fått uppfattningen av från FR hemsida! Stranden var bättre än vad det stod där med! Vi är jättenöjda! men nästa gång så tar vi bara frukost istället för halvpension då det blev tråkigt att äta buffe efter några dagar så vi gick ändå på olika restauranger de sista kvällarna.

Men vi ångrar inte vårt val! Vi längtar tillbaka!
    Så stranden vid hotellet var inte stenig? För det är det jag hört negativt om callisto, annars verkar det vara ett fint ställe
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • YlvaD

Tackar för svaren!

Nu har Vi bokat Callisto (har badat där förra året och den var ok och nu kanske ännu bättre)

Pratade med en säljare på Fritte som tyckte att stränderna är bättre i Ayia Napa och det är verkligen bada Vi vill:)

// Ylva

• Li79

Vi bodde på Adams Beach vid Ayia Napa. Det var perfekt på alla sätt! Tror Fritidsresor har hotellet men vi bokade billiga flygbiljetter separat och rum direkt på hotellets hemsida. Det blev mycket billigare!
    Vi var där i April och längtar redan tillbaka till Cypern!

• Emelie80

Vad komiskt!!
    Ylva D, har inte du varit med i Thailandstråden innan? Eller har jag helt fel...

I alla fall så var vi i Thailand nu i 4 veckor och gifte oss! Härligt!

Vi har nämligen också bokat in Callisto sista veckan i augusti från Köpenhamn. Är det samma som er??

Vad fick ni betala? Vi är 2 vuxna och ett spädbarn och betalar 7800 kr för hela familjen en vecka!! Dom hade 5000kr i rabatt just den veckan vi bokade!! Ibland har man flyt =)

• YlvaD
    Emelie80 skrev 2011-05-27 22:54:30 följande:

Vad komiskt!!
    Ylva D, har inte du varit med i Thailandstråden innan? Eller har jag helt fel...

I alla fall så var vi i Thailand nu i 4 veckor och gifte oss! Härligt!

Vi har nämligen också bokat in Callisto sista veckan i augusti från Köpenhamn. Är det samma som er??

Vad fick ni betala? Vi är 2 vuxna och ett spädbarn och betalar 7800 kr för hela familjen en vecka!! Dom hade 5000kr i rabatt just den veckan vi bokade!! Ibland har man flyt =)

Vilket sammanträffande...Vi åker den 22 aug från Landvetter, åker 2 vuxna och en 5-årig Agnes som Vi betalade 9800:- ...rabatten var nog ungefär samma för oss. Samma dag jag betalade anmälningsavg. höjde de priserna igen. Kanske Vi ses på Callisto då:)
  • S0L

Det är en väldigt liten strand men fin! ligger vid poolen med callistos gräsmatta med gratis solstolar emellan!! perfekt att ta var annat dopp i poolen och varannat i havet...när vår son inte låg i poolen så grävde han på stranden...perfekt att slippa flytta alla pinaler...i poolbaren kunde man skriva upp på rumsnumret så man behövde inte ha med plånbok att vakta...
    om man vill så kan man gå förbi den lugnare poolen på callisto så är man på sandybay som är större på några minuter...men det bästa är ändå en lite längre promenad tippar på 15 min till Nissi beach som var helt galet fin!! åk inte hem utan att ha varit där! tror det går bussar med...

• Triple Trouble

Vi var förra året på nausica med tre små, 2,2,4. I år åker vi till callisto, hoppas bli lika nöjd. Nausica var galet fint och bra, älskar bryggorna som går ut i vattnet. Nån som har något tips för någon utflykt man kan göra med tre barn i aiya napa? Har varit där 5 ggr innan men då utan barn...

Svar på tråden Kluven angående Cypern, nån som vill råda?!