• saragustafsson88

hur ska man träna för att få bort fett runt magen och på magen?? magen??

Hej! jag undrar om ni har några knep hur man ska träna om man vill få bort fett på magen och runt magen alltså fettet sitter som vissa brukar säga "kärlekshandtag" ??
    har ni några knep??
    Ska börja att springa idag. Sprang massor innan jag fick mitt första barn och efter men sedan så vart jag för lat.
    När jag sprang så vart de nästan som en drog, fast man vart piggare ockade göra mera saker och sedan när man hade sprungit så kändes de som man gjorde något bra och vart nöjd! 

• Svar på tråden hur ska man träna för att få bort fett runt magen och på magen?? magen??
  • netneduts

Plankan tycker jag är en effektiv magtrimmare.

• saragustafsson88

netneduts: vad är de för något då?? 

• Tonx

Ja, ska du bränna fett så är det lågintensiv konditionsträning som gäller och styrketräning. Muskler kräver mycket energi och du ökar förbränningen.

Men det allra viktigaste är kosten. Ät nyttig, ren mat 5-6 gånger per dag, skippa socker och var noga med att äta något direkt efter träning.

Äter du inte rätt så kommer du aldrig nå dina mål.

• saragustafsson88

oki. jag äter inte mycket skräpmat bli väl 1-2 gånger i månaden kanske.  jag väger inte så mycket 43 kilo på 156cm lång men har ändå kvar "kärlekshandtagen".  och har lite fett på magen som jag vill bli av med. 
    men hur ofta ska man springa och hur länge varje gång?? vad är rimligt??

• BuoBä

Du kan inte punktförbränna fett på magen, men om du tränar mage OCH rygg (= core-träning) så kan "muskelkorsetten" hjälpa till så du ser slankare ut. Plankan är en bra övning, googla eller sök på youtube så hittar du hur man gör. Kombinera med konditionsträning som Tonx skrev.

• saragustafsson88

oki de ska jag göra:)

• Tonx
    saragustafsson88 skrev 2011-05-19 13:46:54 följande:
    oki. jag äter inte mycket skräpmat bli väl 1-2 gånger i månaden kanske.  jag väger inte så mycket 43 kilo på 156cm lång men har ändå kvar "kärlekshandtagen".  och har lite fett på magen som jag vill bli av med. 
    Det är ju inte bara att börja springa, du måste först stärka leder och ligament med raska promenader och helst styrketräning, annars tar det bara stryk. Sen börjar man ju långsamt, springer 1 minut, går 5 t.ex i 15 minuter och sen ökar man på, när du klarar att springa 15 minuter så ökar du tiden och när du klarar kanske 5 km så börjar du pressa tiden etc.

Och glöm för all del inte uppvärmning och stretchning.
  • BuoBä
    saragustafsson88 skrev 2011-05-19 13:46:54 följande:
    Raska promenader i 30-60 minuter, några gånger i veckan, kan räcka. I alla fall till att börja med. 
  • Gubbas

Som andra har skrivit förut, lågintensivträning och mycket plankan. (Det hjäpte på mig.)

Svar på tråden hur ska man träna för att få bort fett runt magen och på magen?? magen??