• Nässla

Ni som ammar, vad har ni på er om nätterna?

Som det står i rubriken, vad har ni som ammar på er om nätterna?

Jag tycker nämligen att det är riktigt obehagligt att sova i bara underkläder.

Har tittat runt lite i de butiker som säljer mammakläder men inte hittat några nattlinnen för amning.
    När det blir höst tänkte jag ha en pyamas med knappar i fram så det bara är att knäppa upp, men nu under sommaren så tror jag att det kommer att bli för varmt.

Tips tack!

• Svar på tråden Ni som ammar, vad har ni på er om nätterna?
  • Prodin

Nåt mjukt linne då? Behöver ju inte vara just ett amningslinne utan nåt du kan vika ner och upp lätt?

Jag sover i bara trosor, det föredrar jag.

Your argument is invalid
  • principessan

Amningslinne och shorts... Jag hade bara amningsbh.

• vittra

Vanliga linnen eller nattlinnen. Första veckorna hade jag en superskön amningstop från minimundus som jag kunde ha inläggen i utan att de åkte runt en massa eftersom jag läckte ofta då, men i övrigt har jag bara haft vanliga linnen. Har aldrig fattat grejen med särskilda amningskläder, en marknad som jag känner är rätt onödig... och svindyrt är det ju dessutom!

• Snabeldrake

Linne och trosor... Det jag brukar sova i... I början hade jag amningsbh under då jag ville ha kupor i så dom satt fast. Men sen när jag slutade läcka massa så tog jag bort bh:n och sov som vanligt.

• Lumo

På apoteket har de "nät"-bhar som egentlugen är till för efter operationer. De är lösa, sömlösa, mjuka men sitter ändå bra o håller ömma bröst på plats. Perfekta att sova i och lätt att dra upp för nattamning.

Billiga, köp 3 på en gång så man alltid har nån ren. Köp svarta, håller sig fräscha längre.

• Alexi

Med första barnet hade jag amningsbh på i åtta månader, rätt jobbigt. Nu med andra hade jag det i början men efter en liten mjölkstockning så testade jag att sova utan, på en tjock frottéhandduk och det har gått jättebra. Jag har dock en handduk att lägga över det bröstet jag inte ammar på just då för det läcker oftast, fortfarande efter sex månader... Men det är otroligt skönt att slippa kläder på överkroppen och bara sova i trosor som jag alltid gör annars, det är varmt nog ändå att amma och sova i ett litet sovrum med bebisen som jag gör just nu.

• Lumo

Vaf, funkade ändå inte, bugg i fl:s app.
    Lägg in i slutet av länken:
    Varuid

Svar på tråden Ni som ammar, vad har ni på er om nätterna?