• Doupie

Hästägarens örtabok

Ska beställa denna boken men skulle vilja ha nåt snabbt svar! =)

Är det nån som har denna boken och kan ge mej råd om vad man kan ge mot hosta på häst?
    Ja tänkte ja skulle prova göra ett hopkok av honung, äppelcidervinäger, mentol och eukalyptus men vet inte riktigt hur ja kan ge mentol och eukalyptus?
    Kan man ge det i eteriska oljor eller finns de nåt annat?

Eller finns de nån som har nåt annat bra tips? =)

• Svar på tråden Hästägarens örtabok
  • Doupie

Han hostar på morgonen under tiden han äter, när man leder ut honom till hagen och när man sätter igång i trav!

Är väldigt uppkollad för det och det enda de visat är att han inte har full lungkapasitet och att han är pollenallergiker, visst är det värre på våren om den är väldigt torr, denna våren fick han nostril vilket han hjälpt mkt men de tar ju inte bort hostan helt och tänkte för enkelhetens skull ha nåt att ge honom i maten.

• Lady without tattoo

Ett tips.Ring en veterinär

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Doupie

Hon tyckte ja skulle prova som en stelnad "salva" de ska slicka på men hon kom inte ihåg va de hette så skulle kolla upp de.

Tvivlar faktiskt på att hon har nåt bra recept på hemmakok dock Flört

• Lady without tattoo
    Doupie skrev 2011-05-19 20:48:00 följande:
    Hon tyckte ja skulle prova som en stelnad "salva" de ska slicka på men hon kom inte ihåg va de hette så skulle kolla upp de.

Tvivlar faktiskt på att hon har nåt bra recept på hemmakok dock Flört
    Du frågade efter andra bra tips....den vetrinär var mitt tips
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • trollmor

Jag har den boken men hittar inte riktigt det du söker...

• Tant Herta

Timjan hjälper mot hosta, vet vilken bok du letar efter, min kompis har den men jag vet ej var man får tag på den.........det skulle ju vara hos min kompis då........

Ska fråga henne, hon kommer hit under dagen så svarar jag senare! 

Svar på tråden Hästägarens örtabok