Inlägg från: Försök inte |Visa alla inlägg
  • Försök inte

Skönt att barnen kom hem....... MEN...

Vad var det för fel på familjehemmet?

• Försök inte
    Anonym (???) skrev 2011-05-19 20:48:00 följande:
    Jag har nog missat något, men vad var det egentligen för fel på det första familjehemmet dom bodde i? Vad var anledningen till att dom togs därifrån? 
    Samarbetssvårigheter med biomamman. Bioföräldern ville inte att ungarna skulle vara där trots att de varit där sedan de var spädbarn. Enligt min mening skulle en vårdnadsöverflyttning skett så fort det började osa. Då hade familjehemmet fått vårdnaden.
  • Försök inte
    Anonym (???) skrev 2011-05-19 20:54:28 följande:
    Vad bioföräldern tycker och inte tycker kanske inte ska vara det myndigheterna ska fokusera på, jag menar det måste ju ha funnits en anledning till att dom TOGS FRÅN biomamman. Man måste väl ändå se till barnens bästa. 

Men jag förstår fortfarande inte TS :
     "så att familjehem som denna inte kommer igenom systemet!"

Vad tycker du att dom inte skulle gjort det? 

Biomamman satte sig på tvären. När barnen var hos biomamman och kom hem till familjehemmet igen kissade de på sig och uppförde sig allmänt nervösa. Familjehemsmamman reagerade och ville inte släppa iväg barnen till biomamman därför att barnen ville inte dit på besök (vet ej om det handlade om besök eller längre vistelse). Då ville inte biomamman att de skulle bo där längre utan de togs därifrån pga samarbetet. Vilket jag anser är helt vansinnigt då vårdnadsöverflyttningar brukar ske efter några år.
    Man har inte sett till barnets bästa här.

Jag förstår itne heller vad TS menar.
  • Försök inte
    Queenie70 skrev 2011-05-19 22:00:03 följande:
    Det tror jag hon har förstått själv nu, då hon berättade i en annan tråd att bloggen nu var stängd.
    Vilken tråd är det:)?
Svar på tråden Skönt att barnen kom hem....... MEN...