mrfocus skrev 2011-05-21 20:19:15 följande:
ja men nu är det ju så här dem har varit mot mig då är det ju inte så konstigt att man blir förbannad heller eller ska du godta att de inte bryr sig om att det är trasigt efter knappt en månad och de säger att det får du ta med dem istället,men det är ju dem som säljer skiten som får ta allt och ingen annan.
Nej det tror jag inte du skulle tycka heller.
Och när de ljuger och säger nåt helt annat då brister min gräns för vad jag tål ska jag lova dig.
Och det har den gjort med det här företaget nu när de gör så här.
Ska aldrig mer ha nåt med det här företaget att göra det sa jag till han på service avddelningen när det beter sig så som dem gör.
Om man läser Webhallens information om reklamationer, så står det klart och tydligt att man i första hand skall ringa produktens support, men att Wehallen därefter tar fullt ansvar;
"För att kunna reklamera en produkt måste du uppvisa/bifoga kvitto eller följesedel (för butiks- respektive postorderköp). Webhallen testar alla inlämnade produkter. Visar det sig att det är ett handhavandefel eller om produkten är felfri debiteras kunden från 250 kr för Webhallens testarbete. Avgiften kan komma att bli avsevärt högre om felet upptäcks av en certifierad servicefirma. För att undvika onödiga reklamationer hänvisar vi till tillverkarens eller generalagentens supportnummer. Vid eventuell tvist följer Webhallen ARN:s rekommendationer."
Vidare kan man under garantier läsa följande:
"Webhallen lämnar 1 års fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges. På begagnade varor, förbrukningsartiklar såsom tex batterier samt demo-produkter lämnas 6 månaders garanti. Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt inom garantitiden om produkten ej skadats av handhavandefel. När det gäller hårdvara och hemelektronik gäller respektive tillverkares garanti, Webhallen lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade."Om du vill returnera en trasig produkt du fått hemskickad, kontakta kundtjänst via mail eller telefon för utförlig returinformation. Webhallen står för din returfrakt genom att skicka ut en fraktsedel alternativt genom en s.k. frisvarsadress. Webhallen ersätter inte fraktkostnader som uppstår om man inte använder sig något av dessa två fraktalternativ.
Om du har köpt produkten i någon av våra butiker ber vi dig komma in och tala med vår returpersonal så hjälper de mer än gärna till att avhjälpa problemet genom att ta in produkten för service.
Hade jag varit du, så hade jag ringt och bett att få prata med deras högsta chef. Är det så att de skulle ha klantat sig i supporten, så kommer han eller hon att rätta till detta. I övrigt blir det svårt att göra någon rättvis bedömning, utan att först ha hört Webhallen uttala sig i detta ärende. Vi har nu bara ditt ord, och det finns alltid två sidor av ett mynt.