• c0ol

Webhallen och deras metoder

mrfocus skrev 2011-05-19 21:19:06 följande:
    Det är så här att jag har reklamerat en dator som är 2 månader gammal och då vill jag ha ersättning för de utgifter och besvär jag har haft med den för att jag inte kan andvända den som jag vill.
    Men de hävdar att det är inte deras problem utan det är tillverkans problem.
    Men jag hävdar ju att det är ju den som säljer varan som har ansvar för den och det som händer under garanti tiden.
    Och detsamma står det i konsumentköpslagen.
    Men det skiter de i fullständigt utan de bara hänvisar mig till tillverkaren.
    Ja men om dom vägrar så går du ju såklart till din konsumentrådgivare, det hjälper sällan att tjata.
    Följ mig på twitter www.twitter.com/ralftraskman
  • c0ol
    mrfocus skrev 2011-05-20 17:04:30 följande:
    Ja säger bara att det här företaget tror de gör som de vill till deras förmån för de verkar inte bry alls.
    Så ett tips är att se till och få allt dokumenterat vad de säger för blir det nåt så har de inte sagt så utan då har de sagt nåt helt annat de är proffs på och se på saker och ting till deras fördel.
    Men jag har talat om för dem vad det är för företag och om de kan konsumentköpslagen för den tycks de ju inte kunna för fem öre.
    Säger bara att aldrig mer Webhallen eller deras verksamhet för det är rent sagt av för J..ligt att de har några kunder alls.
    Nu helt plötsligt har de erbjudit mig ersättning hela tiden men senast så sa dem att det kommer aldrig att bli aktuellt med någon ersättning för du har ju haft en lånedator 1 vecka av 3 veckor och att vi har lagat den åt dig!
    Jag har aldrig haft problem med webhallen, det är alltid mitt första val när det gäller köp, och de har alltid hjälpt mig, så jag känner inte alls igen det du säger. Men om du har gått på dom som du gör i den här tråden så förstår jag nästan om dom skjuter ut taggarna.
  • c0ol
    mrfocus skrev 2011-05-21 20:19:15 följande:
    ja men nu är det ju så här dem har varit mot mig då är det ju inte så konstigt att man blir förbannad heller eller ska du godta att de inte bryr sig om att det är trasigt efter knappt en månad och de säger att det får du ta med dem istället,men det är ju dem som säljer skiten som får ta allt och ingen annan.
    Nej det tror jag inte du skulle tycka heller.
    Och när de ljuger och säger nåt helt annat då brister min gräns för vad jag tål ska jag lova dig.
    Och det har den gjort med det här företaget nu när de gör så här.
    Ska aldrig mer ha nåt med det här företaget att göra det sa jag till han på service avddelningen när det beter sig så som dem gör.
    Du har ju godtagit de vilkor som EFi postade, och det har alltid fungerat för mig, jag känner inte alls igen mig i den beskrivningen du ger, skulle samma sak hända mig så kanske jag också skulle reagera, men aldrig på det sätt du beskriver, jag kan faktiskt förstå om de du pratar med har reagerat negativt om det du sagt till dom är det du skrivit här.

Men hoppas det löser sig, och så får du använda någon annan butik i fortsättningen. 
  • c0ol
    mrfocus skrev 2011-05-23 20:40:27 följande:
    Ja men då får du fortsätta med det då jag ska aldrig mera ha nåt med dem och göra så som de beter sig och ljuger för sina kunder så mman kan ju undra om de vill ha några kunder??
    Det enda de vill är och tjäna pengar sen så tar de inget som helst ansvar och skiter i allt utan hänvisar bara vidare till tillverkaren.Det är deras policy som är helt åt skogen.Men som sagt handla ni som tycker det är sååå bra jag gör det inte iaf.
    Ja men du verkar vara rätt ensam om att tycka som du gör och råkat ut för det du säger dig ha råkat ut för, jag har ingen som jag känner som ens varit i närheten av din upplevelse, så ja dom vill a kunder och gör ett väldigt bra jobb, och har alltid tagit ansvar när det varit problem.
  • c0ol
    mrfocus skrev 2011-05-23 23:01:18 följande:

Nej du det är jag knappast om att tycka så här det finns de som tycker likadant.

Typ att de tänker bara på att tjäna pengar och inte bryr sig om kunderna alls.

Men du får väl fortsätta att handla där då om du tycker att de är så himla bra man jag ska aldrig mer ha och göra med såna skojare iaf.

Det är mina ord sen får du tycka precis vad du vill det bryr jag mig inte om.

Men du kanske jobbar där så du säger så och predikar för hur bra de sk vara enligt dig.

Nej jag jobbar inte där, och än så länge har jag inte hört någon som tycker som du, men du får gärna länka till omdömen som är som ditt. Och ja jag kommer fortsätta handla där, köpte ett spel där för ett par dagar sedan, väldigt bra service.
  • c0ol
    mrfocus skrev 2011-06-06 11:52:27 följande:

Ja känner du så så är det ju bra i så fall men då har du ju tur att det är så då!

Då undrar jag varför ska jag lägga ut ett par hundra i samtalskostnader för för nåt som de har sålt?

Då kan du ju skicka mig 200 hundra kronor då.Du kan ju höra av dig så kan du få kontonr om det inget är och bråka om..

Vi leker med att du ringt 10 samtal till dom, det kostar 7,90 i uppkopplingsavgift för dig, där är det ca 192:- kvar som du har pratat för, det ger ungefär 5 timmar och 30 minuter i samtalstid, alltså ca 30 minuter per samtal.

eller säg att du ringt väldigt många ggr men kort till dom, 100 samtal ger 79:- i uppkopplingsavgift , det blir då ca 3 timmar och 30 minuter samtalstid totalt på 100 samtal, ca 2 minuter per samtal, det är nog inte rimligt.

tex så är telenor rörligt billigare än halebop vänner. 
  • c0ol
    mrfocus skrev 2011-06-10 19:56:35 följande:

Vilken energi folk kan ha då !

Då har de inte myckket och göra vill jag säga.

Men nu är det ju så att det var så det var och det är ju så verkligheten är och hur länge det har tagit eller inte men jag har ju sett på räkningen och räknat ihop det och då blev det så.

Tar ca 3 minuter att räkna ut och att hitta ett billigare abonnemang till dig. Du borde vara glad att folk vill hjälpa dig, men det du uppvisar är en otrolig bitterhet.

Ja såklart har du räknat ut efter den detaljerade specen, för det är ju den du ska skicka in så att du kan få ersättning för dina utlägg.
Svar på tråden Webhallen och deras metoder