• mrfocus

Webhallen och deras metoder

EFI skrev 2011-05-22 04:16:47 följande:
    Om man läser Webhallens information om reklamationer, så står det klart och tydligt att man i första hand skall ringa produktens support, men att Wehallen därefter tar fullt ansvar;

"För att kunna reklamera en produkt måste du uppvisa/bifoga kvitto eller följesedel (för butiks- respektive postorderköp). Webhallen testar alla inlämnade produkter. Visar det sig att det är ett handhavandefel eller om produkten är felfri debiteras kunden från 250 kr för Webhallens testarbete. Avgiften kan komma att bli avsevärt högre om felet upptäcks av en certifierad servicefirma. För att undvika onödiga reklamationer hänvisar vi till tillverkarens eller generalagentens supportnummer. Vid eventuell tvist följer Webhallen ARN:s rekommendationer."

Vidare kan man under garantier läsa följande:
    "Webhallen lämnar 1 års fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges. På begagnade varor, förbrukningsartiklar såsom tex batterier samt demo-produkter lämnas 6 månaders garanti. Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt inom garantitiden om produkten ej skadats av handhavandefel. När det gäller hårdvara och hemelektronik gäller respektive tillverkares garanti, Webhallen lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade."

Om du vill returnera en trasig produkt du fått hemskickad, kontakta kundtjänst via mail eller telefon för utförlig returinformation. Webhallen står för din returfrakt genom att skicka ut en fraktsedel alternativt genom en s.k. frisvarsadress. Webhallen ersätter inte fraktkostnader som uppstår om man inte använder sig något av dessa två fraktalternativ.

Om du har köpt produkten i någon av våra butiker ber vi dig komma in och tala med vår returpersonal så hjälper de mer än gärna till att avhjälpa problemet genom att ta in produkten för service.

Hade jag varit du, så hade jag ringt och bett att få prata med deras högsta chef. Är det så att de skulle ha klantat sig i supporten, så kommer han eller hon att rätta till detta. I övrigt blir det svårt att göra någon rättvis bedömning, utan att först ha hört Webhallen uttala sig i detta ärende. Vi har nu bara ditt ord, och det finns alltid två sidor av ett mynt. 
    Ja men de har ju sagt att de inte har nåt ansvar för det jag har köpt utan du får vända dig till tillverkarens support.
    Det är det som har gjort mig förbannad när det är de som har sålt varan så är det ju deras ansvar.
    Jag har pratat med chefen både på kundtjänst och service avd delningen och de säger att deras personal har inte gjort nåt fel när de har frågat dem utan det är jag som har missuppfattat allting.De är tydligen helt felfria och kan inte göra fel alls.
    Men jag har skickat in mina krav på ersättning nu som de har bett mig om ett antal gånger säger dem fast de har sagt att det blir inte tal om nån ersättning alls så man kan ju undra hur man tolkar en sån sak??
  • mrfocus
    c0ol skrev 2011-05-21 19:33:36 följande:
    Jag har aldrig haft problem med webhallen, det är alltid mitt första val när det gäller köp, och de har alltid hjälpt mig, så jag känner inte alls igen det du säger. Men om du har gått på dom som du gör i den här tråden så förstår jag nästan om dom skjuter ut taggarna.
    c0ol skrev 2011-05-22 11:12:36 följande:
    Du har ju godtagit de vilkor som EFi postade, och det har alltid fungerat för mig, jag känner inte alls igen mig i den beskrivningen du ger, skulle samma sak hända mig så kanske jag också skulle reagera, men aldrig på det sätt du beskriver, jag kan faktiskt förstå om de du pratar med har reagerat negativt om det du sagt till dom är det du skrivit här.

Men hoppas det löser sig, och så får du använda någon annan butik i fortsättningen. 
    Ja det kan jag lova dig att hos det här skojar och bluff företaget ska jag aldrig mer ha nåt med och göra för så som de är så kan de ha sin skit för sig själva och hoppas att folk inser att de är bara ute efter att tjäna pengar och sen skiter i allt annat och hänvisar till tillverkaren så slipper vi ta hand om de problem som blir.
  • mrfocus

Nej men jag har handlat där förut med och inte haft något som helst negativt och säga om dem.Men så som dem har sagt till mig nu och har ljugit för mig så är de det i mina ögon hädanefter.Nej det vet jag med men det finns säkert mer än jag som tycker likadant och andra som tycker tvärtom.

Men det står jag för att jag tycker de är i mina ögon.Men de behöver inte va bekymrade för de ska slippa mig för all framtid och jag ska inte besvära dem något mera.För jag vill inte ha nån kontakt med dem över huvud taget.

De ska bara få göra rätt för sig så ska de slippa mig sen.

• mrfocus
    c0ol skrev 2011-05-22 20:10:29 följande:
    Och här är ännu en anledning till att älska webhallen www.webhallen.com/blog/2011/05/vi nnare-veckans-tips-19/
    Nej du då lär de och få muta mig bra om jag ska älska det här företaget och handla där.
    Nej det är så en kräks bara en hör namnet nu för tiden.
  • mrfocus

Ja jag kan inte förstå vad det är som är så bra.
    För mig så kommer de på första plats om du vänder på tabellen.
    Alltså sist av alla.
    Ska aldrig handla mer där någonsin.

• mrfocus
    inze skrev 2011-05-23 17:33:25 följande:
    Det är din uppfattning och då är det kanske inte så konstigt att du inte vill handla där mer. Men det är det ju inget som tvingar dig att göra heller. Finns massa andra butiker som du kan välja mellan.

Jag har själv handlat massa gånger från Webhallen och det har aldrig varit några problem med något.  Fungerar bra både om man beställer och får hemskickat och när man själv hämtar i butik. Nu har vi bara haft fel på en sak vi handlat där, en extern hårddisk, men det var inga problem med att få den utbytt. Saker som man ångrat har man fått lämna tillbaka utan knorr. Ett skrivet kvitto om budet som hämtade varan missat att be om var inga problem att få ut vid nästa besök i butiken. Trevkig och kunnig personal i butikerna och de jag haft att göra med via telefon någon gång.

Så jag tycker Webhallen är en bra butik och jag kommer att handla där igen om jag behöver något.
    Ja men då får du fortsätta med det då jag ska aldrig mera ha nåt med dem och göra så som de beter sig och ljuger för sina kunder så mman kan ju undra om de vill ha några kunder??
    Det enda de vill är och tjäna pengar sen så tar de inget som helst ansvar och skiter i allt utan hänvisar bara vidare till tillverkaren.Det är deras policy som är helt åt skogen.Men som sagt handla ni som tycker det är sååå bra jag gör det inte iaf.
  • mrfocus
    c0ol skrev 2011-05-23 21:09:54 följande:
    Ja men du verkar vara rätt ensam om att tycka som du gör och råkat ut för det du säger dig ha råkat ut för, jag har ingen som jag känner som ens varit i närheten av din upplevelse, så ja dom vill a kunder och gör ett väldigt bra jobb, och har alltid tagit ansvar när det varit problem.

Nej du det är jag knappast om att tycka så här det finns de som tycker likadant.

Typ att de tänker bara på att tjäna pengar och inte bryr sig om kunderna alls.

Men du får väl fortsätta att handla där då om du tycker att de är så himla bra man jag ska aldrig mer ha och göra med såna skojare iaf.

Det är mina ord sen får du tycka precis vad du vill det bryr jag mig inte om.

Men du kanske jobbar där så du säger så och predikar för hur bra de sk vara enligt dig.

• mrfocus
    c0ol skrev 2011-05-25 09:58:21 följande:
    Nej jag jobbar inte där, och än så länge har jag inte hört någon som tycker som du, men du får gärna länka till omdömen som är som ditt. Och ja jag kommer fortsätta handla där, köpte ett spel där för ett par dagar sedan, väldigt bra service.
    Ok nej man kan ju nästan tro det.
    Här får du några ex på hur de hanterar sina kunder

http://www.nordichardware.se/swforum/showthread.php?89297-webbhallen-hur-bra-%E4r-de-p%E5-sk%F6tta-om-Reklamation

http://www.fairshopping.se/opinions/view/1096

Är jag ensam och tycka likadant om det där så kallade seriösa företaget.
    Men läs och bedöm vad som står.
  • mrfocus
    SVejsan skrev 2011-05-26 10:56:17 följande:
    Läser då och då betygen om Leverantörer/butiker på Cint, Prisjakt.se , Pricerunner.se och där man har gjort kundenkäter så hamnar Webhallen OK till , med det stora kundunderlaget...
    De flesta butiker har dock en eller en handfull klagomål där de kan ha utsatts för olyckliga missförstånd eller felbehandlingar, mänskliga fel görs. Om man kollar på de kommentarer som lagt så skulle man inte handla från någon...

Det bästa är då oftast att sakligt skriftligen klaga, till rätt instans.

Jag kommer att handla saker från webhallen igen. (och som vanligt läsa vad som krävs av mifg om det blir problem - i det finstilta).

Ja men det valet är ju ditt då och tycker du så så är det ju bara och handla där.

Jag tycker absolut inte som du och då handlar jag inte där för att jag tycker det är ett skitföretag som baar är ute efter att tjäna pengar och inte vill ha nån kundrelation alls som de gör.

• mrfocus
    SVejsan skrev 2011-05-26 10:56:17 följande:
    Läser då och då betygen om Leverantörer/butiker på Cint, Prisjakt.se , Pricerunner.se och där man har gjort kundenkäter så hamnar Webhallen OK till , med det stora kundunderlaget...
    De flesta butiker har dock en eller en handfull klagomål där de kan ha utsatts för olyckliga missförstånd eller felbehandlingar, mänskliga fel görs. Om man kollar på de kommentarer som lagt så skulle man inte handla från någon...

Det bästa är då oftast att sakligt skriftligen klaga, till rätt instans.

Jag kommer att handla saker från webhallen igen. (och som vanligt läsa vad som krävs av mifg om det blir problem - i det finstilta).
    Ja inte f.n tycker jag iaf att det har blivit bättre utan snarare sämre då möjligtvis.
Svar på tråden Webhallen och deras metoder