• skrosa

Hur länge kan man amma om man är gravid?

Hur länge kan man amma om man blir gravid under ammningen? Någon som varit ute för det?

• Svar på tråden Hur länge kan man amma om man är gravid?
  • Ronjas mamma

Väldigt olika för vissa sinnar mjölken för andra fungerar det fint. Jag är själv inne i v 36 och ammar fortfarnde ammade också hela förra gravidieteten.
    Sen kan det också vara så att man blir så känslig i brösten att det inte går att amma..

• kixan

hela graviditeten om det känns bra och barnet vill. vissa blir så ömma i brösten att det inte går att fortsätta och vissa barn slutar för att de inte gillar smaken på mjölken eller för att mängden minskar.

A -03, F -05, V -10
  • Tanja f

Så länge du vill. Mina barn har slutat självmant efter halva graviditeten, men då har de varit ganska stora, över 2 år.

• Dr Mupp

Så länge du vill och inte drabbas av prematura värkar som triggas av amning.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Denebola

Tillägg till det som skrivits ovan; råmjölken tar inte slut snabbare bara för att storasyskonet också ammar när bebisen är född, råmjölk finns under en viss period och inte i en begränsad mängd. Bebisen får den råmjölk den behöver, så slipper du fundera över det om du ammar storasyskonet även efter förlossningen

• Ckm

När blev ni gravida i samband med amningen?!?!?!

Jag ammar min dotter och vill bli gravid.. Lite omöjligt känns det som? :(

• skrosa

JAg är inte gravid vad jag vet men misstänker att så kan vara. Inget planerat o inget jag helst vill men händer det så, ja då tar vi vårt ansvar o ge den samma som resten av barnen:) Där av är jag nyfiken för min son älskar ammningen trots fullt med tänder han är snart 9 månader o vi vill fortsätta så länge de går o känns bra för oss. Vill ju inte sluta bara för att man skulle bli gravid om det inte är fara på taket för den nya då förstås:)

Så jag är jätte tacksam för era svar o vet att det finns fler där ute som undraar samma sak om ammning graviditet o efter förlossningen =)

• CherryD
    Ckm skrev 2011-05-23 15:14:55 följande:
    När blev ni gravida i samband med amningen?!?!?!

Jag ammar min dotter och vill bli gravid.. Lite omöjligt känns det som? :(
    Jag hade mens precis som vanligt när jag ammade, fick första mensen ganska exakt en månad efter avslaget var slut. Hade dock slutat amma precis när jag blev gravid igen och känner mig lite snuvad på det där att man ska slippa ha mens när man ammar Flört
  • hilah

Jag ammade till ca vecka 25, sedan slutade sonen självmant (han var 22 månader). Tror mjölken tyvärr hade sinat då. Min gynekolog sa att om amningen framkallar sammandragningar så är dessa inte "farliga" dvs påverkar inte livmoderhalsen (fick dock aldrig några sammandragningar).

Svar på tråden Hur länge kan man amma om man är gravid?