kräk bebis
Ni som har bebisar som kräks mycket vad använder ni för hak/dreggellappar eller byter nu kläder hela tiden ?
Ni som har bebisar som kräks mycket vad använder ni för hak/dreggellappar eller byter nu kläder hela tiden ?
Vi Använde dregellappar med fleece under,sådana från name it,funkade bra tyckte vi!
Haklappar från H&M, trepack. Är inte så stora men inget gick igenom... sen hade jag en del från IKEA men de blir blöta snabbt. På Barnens Hus hittade jag av ganska slät frotté med plastad insida, de var bäst av alla.
Använder dreggelhaklappar ibland, men oftast kör vi med handdukar. Hon spyr oftast direkt efter måltid så då försöker jag vara beredd. Spyr hon ordentligt (vilket hon oftast gör när hon spyr) så hjälper inte en dregelhaklapp. Sen blir det ju byta kläder en hel del också. Fast idag har hon inte spytt ner sina kläder alls. Kanske börjar det lugna ner sig. Kan ju alltid hoppas, jobbigt med kräkbebis.
För storebror höll det i sig till han var 6-7 månader och började äta mer vanlig mat.
Vi hade dregellappar från Pippi, men de hjälpte ju inte mot spyorna. Till dem använde vi tygblöjor - såna där rutvävda vikisar.
Vi hade frottéhaklappar från IKEA, frottétrasor från IKEA och bytte i snitt kläder 5gg per dag. Han kräktes 20-40gg per dag från det att han var c:a 1 månad och fram till att han var 10 månader (antalet gg/dag minskade mot slutet).
Här byts det kläder.
Försöker med dregglis eller handduk men det kommer oftast åt 'andra' hållet än det man förberett.
Vissa dagar är jobbigare än andra å man undrar hur länge det ska hålla på.
Blir ju en ond cirkel oxå, kräks å man måste till slut byta kläder. Man trycker ihop magen när man gör det å det kräks mer :(
Vi har haft två "kräkisar", vi köpte 25-30 handdukar(inte de där små på ikea utan "vanlig" storlek) och hade överallt för att i bästa fall kunna fånga upp en spya
Men det kom en hel del på kläderna ändå såklart och de byttes när de var allt för blöta....gick ett par bodysar om dagen!
Tyckte aldrig att dregellappar eller dylikt fungerade såbra.....
Jag luktade ständigt kräk tyckte jag
Vi använder frottehaklappar från Ikea men det går igenom så de är inte så bra. Sen går det ju en hel del handukar men som en del andra skriver så är det lite svårt att förutspå åt vilket håll spyorna ska komma så då kommer det ju likt förbaskat på kläderna tvättmaskinen går varm här hemma,suck! längtar till den dagen hon slutar spy ner allt!
okej tack för svar. är tredje barnet men första som kräks. får väl pröva mig fram för att se vad som är bäst.
Vi hade en stor hög med tygblöjor (såna där vikblöjor) som vi använde att fånga upp kräk med. Jättebra! kombinerade med dregellappar från pippi och vanliga haklappar. Men det gick ändå åt både bodies och strumpor och byxor på löpande band här hemma. Gick aldrig hemifrån utan åtminstone två-tre ombyten till liten och ett till mig. Och en mängd tygblöjor då förstås ;)
Meya kaskadkräktes i mängder & det hjälpte inte med några handdukar eller haklappar, det som möjligen hade hjälpt hade vart regnkläder till oss alla . Men det går över iaf
.