• Temugg

Swedbanks kontoutdrag, vad har hänt?

Jag skrev ut ett kontoutdrag som vanligt ("sök transaktioner") men posterna som kommer upp är inte längre i den ordningen som de kommit in/ut på kontot. De har istället ändrat om så att alla utbetalningar står för sig, överföringar för sig, bg-inbetalningar står ofta sist trots att betalningarna inte har gått ut från kontot förrän bg-inbetalningen är bokförd.
    Är det nån som märkt samma sak eller har en lösning?

• Svar på tråden Swedbanks kontoutdrag, vad har hänt?
  • Temugg

Banken förstår inte heller, det ser normalt ut i deras system men inte i internetbanken...

• Draken22

Du har klickat på en av rubrikerna. Transaktionerna sorteras i den ordning som rubriken är. Man kan ex. alltså klicka på belopp och får då sorteringen per belopp. Du har förmodligen klickat på rubriken text/beskrivning.

Lösning: Klicka på rubriken datum

• Temugg

Det är tyvärr inte så enkelt. Har provat att klicka på alla varianterna men det blir samma på både "bokföringsdatum" och "transaktionsdatum" ("valutadatum" vill jag inte blanda in eftersom det blir ännu rörigare då...). När jag pratade med banken såg de rätt ordning i deras eget system men på internetbanken blev ordningen omkastad i olika kategorier kunde de också se. *suck*

Svar på tråden Swedbanks kontoutdrag, vad har hänt?