• Mellanmjölkens land

Solskydd för bebis

Mina funderingar gäller både Sverige i sommar och utlandsrasan i höst när dottern kommer vara ca 5.5 mån.

Hatt:
    Vi bär henne en del i sjal och då gillar hon att ha huvudet ute en stund och se sig omkring innan hon somnar. Några tips på bredbrättade hattar till bebisar? Jag har bara sett till äldre barn

Solskyddskläder:
    Finns det solskyddskläder med långa ben? Stl 68-74 kan nog vara lämpligt till hösten. Hur gör ni med fötterna?
    Är det nån som har testat att sy kläder i tunt t-shirtstyg att ha när det är riktigt varmt? Alla bebiskläder verkar så tjocka... Vill helst ha nått som skyddar lite men inte är tokvarmt. Tånkte mig en luftig "pjamas" med fötter.

Självklart ska vi försöka ha henne i skuggan så mycket som möjligt men ibland så går det ju inte...

• Svar på tråden Solskydd för bebis
  • Hanna 77

Vi har en mörkblå hatt från Åhlens till vår minstingen. Den finns i storlek 40/42 som minst tror jag. Märket är Parvel, Åhlens egna märke.

• sofiaolivia

Vi har Polarn o Pyrets solhatt. Jättebra tycker jag, stora "skärmar" och lite längre där bak så den täcker lite rygg också. Uv-skydd 50 i den är det!

• Mellanmjölkens land

Poppersuit från zunblock verkar bra men det är tveksamt om hon kommer kunna ha stl 68 till hösten. Nån som har tips på nått liknande men ytterligare nån stl större?

• Luella

Förutom de tips du redan fått så har H&M en variant som dyker upp varje år med spets längt ut. I år finns dom även i jeans-blått tyg.

• Jaramla

jag har köpt superfina tunna och svala solhattar från mormorelsa.se, kommer bli perfekt på solsemestern!

på flickavdelningen brukar det gå att hitta mer av supertunt och långärmat/långbent, jag har tex köpt jättetunna haremsbyxor och tunna bomullstunikor/blusar.

jag hade struntat i dyra solskyddskläder till en sån liten bebis, man är ju ändå mest i skuggan, eller iaf var vi det när mina var små och vi klarade oss fint med tunt långärmat.

Svar på tråden Solskydd för bebis