• Anonym

Vad skulle få dig att vilja förstöra din kompis liv?

Som rubriken lyder: Vad skulle få dig att vilja förstöra din kompis liv?

• Svar på tråden Vad skulle få dig att vilja förstöra din kompis liv?
  • Anonym (karma)

Inget.

"How people treat you is their karma, how you react is yours."

• Anonym

Det undrar jag med, jag har en kompis som har berättat att hon har velat förstöra mitt liv... så därför är jag lite nyfiken på vad som skulle få dig att vilja göra något sådant...

• Emmi27

Uum... okej. Då är hon nog inte riktigt frisk i huvudet i sånna fall.

• Tinnys

Vet inte, förstöra någons liv, hm, om hon knullat min sambo så hade jag nog kunnat tänka mig något, eller om hon gjort illa mina barn. Men det ska ju mycket till för att man ska tänka hämd att förstöra någons liv.

• Anonym (ooo)

Jag är sugen på att ge en person en riktigt kännbar näsbränna. Hon har satt igång en smutskastningskampanj mot mig. Om hennes lögner skadar mig eller orsakar mig hotelser, så tänker jag inte tveka att slå tillbaka.

...så mitt svar är. Personen ska ha gjort något jävligt mot mig om jag skulle fundera i de banorna.

• Anonym

Vad syftar man egentligen på med när man säger "förstöra någons liv"? Är det detsamma som att förstöra deras relation med deras partner, skada deras barn, försöka få dem att förlora sitt jobb eller mobba ut dem ur kompisgänget?

Det är nog svårt att skada samtliga bitar av någons liv och dessutom göra permanent skada.

Tror dock inte att jag skulle råka på en så pass dålig människa som får mig att vilja förstöra deras liv, då hade jag ju inte blivit vän med dem från första början, men hade ju knappast förlåtit ifall hon förförde min sambo även om jag inte aktivt skulle hämnas på henne (möjligtvis vara öppen med vad hon gjort så hon får stå offentligt med skammen och andras reaktioner på det).

Men förstår inte varför någon skulle säga så till en helt ur det blå. har du gjort någonting mot henne? eller är det ren avundsjuka, att hon inte står ut med att det går så bra för dig och inte för henne och därmed berättade detta som något slags bevis att hon nu kommit över det (eftersom hon sa att hon velat förstöra ditt liv, inte att hon_vill_förstöra ditt liv). Kan ju vara omvänd komplimang, att du är så bra och att hon velat ha det som dig och varit avundsjuk på dig. Jag vet inte, bäst vore att fråga henne vad hon egentligen menade:) 

• Anonym

Om man blivit utsatt för hot, förföljelser, drogad och uthängd på internet så tycker jag att det är legitimt...

• Anonym (...)

Min bästa vän förstörde mitt liv, många gånger har jag velat förstöra hennes men hon gjorde de rätt bra själv...

• Momalicious

Om jag skulle vilja förstöra någons liv skulle jag inte kalla den en kompis.

Om någon skadade mig, min sambo, vår relation eller vår son på något sätt hade jag nog velat hämnas. Men jag tänker då på karma och så känns det säkert bättre :)

Svar på tråden Vad skulle få dig att vilja förstöra din kompis liv?