• Prodin

Är min klänning too much...

... för en konfirmationsfest?
    Ej kyrklig, om det gör nån skillnad.
    Och ej själva ceremonin, utan jag ska bara vara med på middagen och festen.
    Your argument is invalid
  • Svar på tråden Är min klänning too much...
  • systertillknorr

Tycker den är fin, passar dig! Så länge inte familjen du ska till är konservativ eller så ser jag inga problem. Hade du varit med i kyrkan hade nåt över axlarna varit bra. Dock tycker jag att det hade varit finare utan piratlånga leggings

• Goonie

Nej, men det blir snyggare utan strumpbyxvarianten.

• Lollilock

Snygg som attans. Men är tveksam om dina tights kanske borde bytas ut.

• Prodin

Okej tack! Blev orolig att den är lite kort? Ska inte ha de leggingsen utan tänkte hela strumpbyxor och så nån kofta eller så över.
    Är bara inte helt van vid klänningar som slutar mitt på låret.

Kan jag fota ett alternativ om nån kan känna sig manad att jämföra?

Your argument is invalid
  • Linda1976

Snygg, men byt leggings.

Hur kan en konfirmation inte vara kyrklig? *nyfiken* 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • vivianne

Eftersom du frågar så: Nej, inte too much, snarare too little. För kort och för urringad för en familjetillställning. Möjligtvis med en sjal/jacka/kavaj till.

• k girl

Risken finns att du kommer att känna dig osäker under hela festen eftersom du redan nu uttrycker osäkerhet. Det är en fin klänning. Men jag skulle bära den med en kofta/kavaj och ett halssmycke som drar uppmärksamheten uppåt en bit.

• Prodin

Det är i Norge och här kan man konfirmera sig borgerligt, genom Humanetiskt forbund. Det är väldigt vanligt, och väldigt stort att konfirmera sig här. Stor, dyr fest, mycket presenter, osv.

Skulle egentligen få en fin kjol uppsydd som jag tänkt använda. Men så hann inte de klart på grund av sjukdom. Så då beställde jag en jättefin klänning från nelly som inte passade ALLS och för sent för att hinna bytas (konfirmationen är imorrn).
    Så då har jag bara de här två alternativen och jag känner att den svarta är på gränsen. De flesta kommer ha på sig bunad. Men den blåa gillar jag inte riktigt, den sitter så tajt så min mage ser gravid ut framifrån.

What to do?
    Your argument is invalid
  • Goonie

Jag röstar på den svarta iaf, med något snyggt halsband.

• Tecken

Jag tycker klänning nr 2 är snyggare "på galgen", men klänning nr 1 sitter mer smickrande på din kropp. Om du är osäker över klänning nr 1 så kan du ju ha svarta strumpbyxor typ 60-80-denier, då känns det kanske lite mer "påklätt". Å andra sidan kan det se lite lustigt ut om det är sommarvärme...

Svar på tråden Är min klänning too much...